خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان انتقال خون:

برای هر کیسه خون نادر پنج میلیون تومان هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۷۱

امروزه سازمان انتقال خون به یک درصد متفاوت جامعه که دارای خون‌های نادر هستند نیز می‌تواند خدمات ارائه دهد / اکنون این خون‌ها به رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: طی سال جاری، ۳۵ نفر از بیمارانی که دارای خون نادر بوده‌اند، با شناسایی و تامین خون مورد نیاز آن‌ها از بانک خون‌های نادر، از مرگ نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از سازمان انتقال خون ایران، «مصطفی مقدم» در گزارشی به مناسبت دهه فجر گفت: از بین یکهزار دارنده نمونه‌های خون نادر، یکصد نفر از آنان دارای خون بسیار نادر و منحصر به فرد هستند.

وی افزود: گزارش عملکرد طرح ملی خون‌های نادر سازمان انتقال خون ایران حاکیست که طی سال جاری ۳۵ نفر از بیمارانی که دارای خون نادر بوده‌اند، با شناسایی و تامین خون مورد نیاز آن‌ها از بانک خون‌های نادر، از مرگ نجات یافتند.

مقدم، سن بیمارانی که به مدد طرح ملی خون‌های نادر و بانک مربوط به آن از مرگ رهایی یافته‌اند را ۱۴ تا ۷۰ سال اعلام کرد.

وی همچنین افزود: ۳۰ هزار نمونه خون از سال ۸۹ مورد آزمایش قرار گرفته که هزار نمونه آن خون نادر است.

مدیر آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون، بر اهمیت فناوری انتقال خون و دانش و تجهیزهای پیشرفته مورد نیاز برای شناسایی و نگهداری خون‌های نادر تاکید کرد.

مقدم تصریح کرد: انتقال خون ایران طی سال‌های پس از انقلاب به این دانش و فناوری دست یافته، بنحوی که از میان ۲۲ کشوری که اکنون عضو انجمن بین المللی خون‌های نادر هستند، ایران شانزدهمین کشوری بود که قابلیت عضویت در این انجمن را پیدا کرده است.

وی همچنین از قرار گرفتن اطلاعات نمونه‌های خون‌های نادر ایران در بانک جهانی خون‌های نادر خبر داد و گفت: انتقال خون ایران از مسایل فنی اولیه و تامین خون مورد نیاز عمومی فرا‌تر رفته است.

مقدم افزود: امروزه سازمان انتقال خون به یک درصد متفاوت جامعه که دارای خون‌های نادر هستند نیز می‌تواند خدمات ارائه دهد، اما این خدمات بسیار گران قیمت است و برای هر کیسه خون نادر پنج میلیون تومان هزینه می‌شود که اکنون این خون‌ها به رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال پنج هزار نفر برای شناسایی گروه‌های خونی منحصر به فرد آزمایش و دو نفر دارای گروه خونی «ار - هاش - نول» شناسایی شده‌اند در حالیکه در دنیا فقط ۲۲ نفر دارای این گروه خونی هستند.

مقدم تصریح کرد: دارندگان این گروه‌های خونی به طور متناوب خون اهدا می‌کنند و خون آنان در مخازن نگهداری بلند مدت برای مواقع ضروری فریز می‌شود.

وی افزود: در آسیا به جز ایران فقط چین و ژاپن عضو انجمن بین المللی خون‌های نادر هستند و اروپا بیشترین عضو را در این انجمن دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز