خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای طرح بومی گزینی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۰۰

ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تنها از طریق بومی گزینی میسر است و از سال آینده این برنامه را در کشور اجرایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، بومی گزینی را راهکار رفع کمبود نیروی متخصص و ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق محروم، دانست.

به گزارش ایلنا؛ سیدحسن هاشمی در سفر به استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برخی از نقاط مرزی و استان های محروم از کمبود متخصص رنج می برند، گفت: متاسفانه شهرستان سمیرم هم در این زمینه محروم است و از سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجازه خواهیم داد که مازاد بر ظرفیت خود، نیروهای متخصص تربیت نموده که متعهد شوند ۳ برابر دوره تحصیل خود را در مناطقی که با کمبود نیروی متخصص روبرو هستند، خدمت نمایند.

وی با بیان اینکه مشکل ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را تنها پرداخت حقوق برطرف نمی کند، گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تنها از طریق بومی گزینی میسر است و از سال آینده این برنامه را در کشور اجرایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت همچنین یکی از مشکلات جامعه پزشکی را طرح اجباری نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: پزشکان در هر دوره از ارتقای آموزش خود ناچارند چند سال را به اجبار خدمت نمایند که باید برای رفع این مشکل نیز تدبیری بیندیشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز