خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت مطرح کرد:

حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۱۳

مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت باید در دیدار از این نمایشگاه از نزدیک وضعیت تولید ارگانیک را دیده و به تولیدکنندگان فعال در این عرصه کمک کنند.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای حمایت از کشاورزی ارگانیک از مسوولان ذی ربط خواست تا از این نمایشگاه دیدن کرده و از تولیدکنندگان ارگانیک حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، سید هادی ایازی در دیدار از جشنواره هفته ارگانیک تهران افزود: نمایشگاه ارگانیک می تواند به سطح سلامت مردم کمک کند، به هر میزان که توسعه یابد، بازهم کم است و هر سال کیفیت اجرای آن بهتر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های امروز مردم، سلامت مواد غذایی و میوه هایی است که در بازار عرضه می شود، تصریح کرد: اگر علامت های مشخصی روی مواد غذایی نصب شود که نشان دهد کیفیت لازم برای عرضه به بازار را دارند، این مسئله می تواند به ارتقای سطح کیفی تغذیه مردم کمک کند.

معاون وزرارت بهداشت گفت: برگزاری نمایشگاه ارگانیک به فرهنگ سازی درباره محصولات و تامین غذای سالم برای مردم کمک می کند.

وی افزود: مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت باید در دیدار از این نمایشگاه از نزدیک وضعیت تولید ارگانیک را دیده و به تولیدکنندگان فعال در این عرصه کمک کنند و تمهیداتی را در نظر بگیرند تا مردم بیشتر از محصولات غذایی ارگانیک استفاده کنند و برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک انگیزه بیشتری ایجاد شود.

ایازی گفت: من به دست اندرکاران برگزاری جشنواره هفته ارگانیک تهران تبریک می گویم و امیدوارم در سال های آینده نیز شاهد برگزاری هرچه باشکوهتر این نمایشگاه باشیم.

وی به دیدار وزیر بهداشت از جشنواره هفته ارگانیک تهران اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در دیدار از نمایشگاه ارگانیک برحمایت از کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک تاکید کرد.

رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به برپایی جشنواره هفته ارگانیک تهران با بیان اینکه ما در قدم اول باید از طریق مجلس و وزارت جهاد کشاورزی، کمک ها و منابعی را برای جلوگیری از ورود محصولات آلوده به بازار در نظر بگیریم تصریح کرد: این کار از طریق آموزش کشاورزان و نظارت بر نحوه مصرف کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی توسط کارشناسان خبره انجام گیرد.

وی گفت: شهرداری تهران و سازمان میادین میوه و تره بار با برگزاری جشنواره های مرتبط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانند، مطالباتی را در سطح جامعه ایجاد کنند تا موضوع محصولات ارگانیک به عنوان مطالبه مردم مطرح شود.

حافظی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم فراهم شدن سازو کار لازم در این خصوص گفت: از منظر دیگر، باید برای کسانی که انگیزه تولید محصولات ارگانیک را دارند، یارانه هایی در نظر گرفته شود، البته نظارت بسیار دقیق وزارت جهاد کشاورزی نیز باید اعمال شود، زیرا در دو، سه سال گذشته شاهد بوده ایم عده ای سودجو به نام تولید محصولات ارگانیک مزرعه کوچکی را دایرمی کنند، اما در حاشیه آن با روش های قدیمی و غلط گذشته محصولاتی را تولید و به نام محصولات ارگانیک روانه بازار کرده اند.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به همین دلیل است که به نظر می رسد حساسیت بیش از گذشته باید در وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن در سطح کشور ایجاد شودافزود: این در حالیست که با حمایت از کسانی که دلسوزانه به سمت تولید این محصولات گام برمی دارند، تولید محصولات ارگانیک نیز باید افزایش پیدا کند.

وی درباره نقش مدیریت شهری نیز تصریح کرد: شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار با برگزاری جشنواره های مرتبط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانند مطالباتی را در سطح جامعه ایجاد کنند تا موضوع محصولات ارگانیک به عنوان مطالبه مردم مطرح شود.

حافظی با تاکید بر اینکه وقتی عموم مردم مطالبه گر محصولات ارگانیک شوند، تولیدکنندگان نیز طبعا رغبت بیشتری برای ورود به این عرصه خواهند داشت ضمن اینکه مطالبه عمومی باعثمی شود دستگاه های اجرایی نیز تسهیلات و تمهیدات بیشتری را در این رابطه به کار گیرند.

تمدید جشنواره هفته ارگانیک تهران

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار با توجه به استقبال گسترده شهروندان از برپایی جشنواره هفته ارگانیک تهران، این جشنواره به مدت یک روز تمدید شد.

بر اساس این گزارش جشنواره هفته ارگانیک تهران تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۱۷ بهمن ماه آماده خدمات رسانی به شهروندان خواهد بود.

هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران از ۱۱آغاز و تا ۱۷ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو جریان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز