خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری تهران:

آماده هم‌افزایی با انجمن‌ها در زمینه بهداشت و درمان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۵۰۹

ما آماده هم‌افزایی با انجمن‌ها هستیم، اما انجمن‌ها نیز باید در پیشبرد اهداف و تامین منابعشان کمک کنند.

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری تهران گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و درمان خدمتگزاری مردم را نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیاوش شهریور در برنامه روز جهانی سرع با اشاره به تلاش اعضای انجمن در شناساندن این بیماری به جامعه گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است که با قدرت و توان به NGO‌ها و همه کسانی که در حوزه سلامت خدمت می‌کنند، کمک کند.

وی افزود: رابطه انسان و خدا یک رابطه دو جانبه است. وقتی در فلسفه خلقت بحثمی‌کنند، عنوان می‌شود خدا معشوقی بود که عاشقی نداشت. در نتیجه انسان را خلق کرد تا عاشقش باشد.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد هستیم که خدا به پیغمبر می‌گوید؛ من جهان را به خاطر تو آفریدم. پس خدا نیز عاشق انسان است و این رابطه همواره بوده و خواهد بود.

شهریور افزود: برخی مواقع این عشق حاشیه‌های زیادی نیز دارد، اما یک انسان عاشق بی‌ریا‌تر و خدمتگزار‌تر است. انسان وقتی با خدا عشقش را تقسیم می‌کند، همه درهای رحمت و محبت بر دل و نگاهش باز می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری تهران با اشاره به وضعیت جغرافیایی تهران افزود: کشور ما در منطقه‌ای واقع شده است که بلایای طبیعی زیادی در آن اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر سرزمین ایران، سرزمینی است که همواره مورد توجه غارت‌گران و فاتحان بزرگ بوده است. به همین دلیل مردم ما همیشه در معرض سختی، قتل و غارت هستند. تاریخ سیاسی ما نیز نشان می‌دهد که هیچ ملتی تا این حد برای ماندن و ایستادن تلاش نکرده است.

وی افزود: ملت ما در همه عرصه‌ها پرقدرت بوده است و یاد گرفته به هم‌نوعش کمک کند. این خاصیت، میراثمعنوی ماست و امروز این گروه نماد آن آدم‌هایی هستند که یاد گرفته‌اند به یکدیگر کمک کنند.

شهریور تاکید کرد: ما ۳ وظیفه برای خود و NGO‌ها در نظر می‌گیریم که اولین آن آگاه‌سازی عمومی است.

وی افزود: بخش زیادی از جامعه دچار بیماری‌های خاص و سخت هستند و این موضوع ما را موظف می‌کند که مردم، خانواده و جامعه را آگاه کنیم.

وی تاکید کرد: کسانی که به بیماری مبتلا هستند نیز نیاز به آگاهی دارند تا بدانند در شرایط سخت این بیماری چه خدماتی باید دریافت کنند.

شهریور با اشاره به وظایف آموزش و پرورش و صداوسیما درباره شناساندن بیماری‌های خاص به مردم گفت: آگاه‌سازی دولت نسبت به مشکلات بیماری‌ها از وظایف انجمن‌ها است. ما نیز آمادگی داریم تا هر خدماتی که لازم است به بیماری‌های خاص داده شود.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان وزارت داخله این آمادگی را دارد که خدمتگزار مردم باشد.

شهریور تاکید کرد: بخش دیگر مهارت‌پذیری و درمان‌پذیری جامعه هدف و بیماران صرع است. این افراد نیز باید تلاش کنند تا مردم را نسبت به این بیماری آگاه کنند.

وی افزود: دولت در این روز‌ها وضعیت سختی را از لحاظ بودجه و اعتبار می‌گذراند اما هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و درمان خدمتگزاری مردم را نکرده است. ما هم آماده هم‌افزایی با انجمن‌ها هستیم اما انجمن‌ها نیز باید به خود در پیشبرد اهداف و تامین منابعشان کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز