خبرگزاری کار ایران

نامه انجمن اسلامی جامعه پزشکی شاخه فارس به وزیر بهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۰۲

رئیس محترم این دانشگاه با تعهد پایبندی به این اصول مجددا(علیرغم مشکلات قانونی) در سمت خویش ابقا شدند، حال جای این پرسش باقی است آیا ایشان با عدول از روش‌های گذشته‌شان، پایبندی به شعارهای اصلی دولت را سرلوحه کارهای خویش قرار داده است؟

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران شاخه فارس طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن بیان برخی مطالبات در مورد ابقای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان فارس سوالاتی را مطرح و نسبت به وضعیت این دانشگاه نگرانی‌هایی را عنوان کردند.

به گزارش ایلنا متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی

باسلام و احترام

(بواسطه حماسه سیاسی ۲۴ خرداد اعتماد و امید مردم که بزرگترین سرمایه برای قدرت و امنیت ملی است، افزایش پیدا کردهو دولت مصمم به حفظ و افزایش این اعتماد و امید است) سخنان رئیس‌جمهور محترم در اولین دیدار هیات دولت یازدهم با مقام معظم رهبری در طلیعه ۲۲ بهمن ماه، یاد روز حماسه، ایثار و جانفشانی مردم بزرگ ایران دمیدن آفتاب تابناک جمهوری اسلامی قرار داریم با گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای سرافراز ایران اسلامی و با توجه به فرمایشات جنابعالی در سفر اخیرتان به این استان سختی چند در مورد وضعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان فارس معروض می‌داریم.

۱ - شعار اصلی دولت محترم «اعتدال، تدبیر و امید» می‌باشد و رئیس محترم این دانشگاه با تعهد پایبندی به این اصول مجددا(علیرغم مشکلات قانونی) در سمت خویش ابقا شدند، حال جای این پرسش باقی است آیا ایشان با عدول از روش‌های گذشته‌شان، پایبندی به شعارهای اصلی دولت را سرلوحه کارهای خویش قرار داده است؟ آیا عملکرد مجموعه تحت مدیریت ایشان بیانگر رویکردی جدید بوده و یا اینکه کماکان چرخ بر همان روش و منش گذشته می‌چرخد؟

۲ - همانگونه که قبلا نیز بیان شده بود بزرگترین آفت مدیریت کلان بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در استان فارس، مدیریت مبتنی بر فرد و نه سازمان و اتحاد تصمیم‌ها خارج از فرآیندهای کارشناسی بود آیا در این روش فرد محور تغییری حاصل شده و یا اینکه هنوز برای کوچکترین تصمیمات در حوزه‌های گوناگون نظر شخص رئیس دانشگاه بایستی لحاظ گردد؟

۳ - نحوه اجرای طرح پزشک خانواده دراستان فارس، یکی از مشکلات مهم مردم این استان بود و همانگونه که مستحضرید جهت اجرای بهینه این طرح تغییرات بنیادین در نگرش‌های مدیریتی و سازوکارهای انجام این طرح می‌بایست لحاظ گردد. آیا این تغییرات در جهت افزایش رضایتمندی مردم ایجاد شده است و آیا انتقادات جدی که اخیرا توسط نمایندگان محترم استان فارس در مجلس شورای اسلامی به نحوه اجرای طرح بیان گردید ناشی از دغدغه ایشان بابت تضییع حقوق شهروندان و ایجاد مشکلات جهت دریافت خدمات درمانی نمی‌باشد؟

۴ - ایجاد شور و نشاط علمی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه یکی از خواسته‌های همیشگی مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور محترم می‌باشد و لازمه آن تغییر نگاه‌های امنیتی و ایجاد محیطی امن جهت فعالیت تشکل‌ها و جمعیت‌های دانشجویی است.

آیا این فضا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد و دانشجویان مشتاقانه و فعالانه در این حوزه‌ها حضور مستمر دارند؟ آیا ارکان نظارتی دانشگاه جهت ایجاد این فضا اقدامی انجام داده اند؟

۵ فعالیت آگاهانه و مسئولانه اساتید و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در فرآیندهای جاری دانشگاه و میزان مشارکت ایشان در امور مدیریتی و تصمیم‌سازی‌های کلان دانشگاه علاوه بر پرداختن به مسائل(آموزشی و پژوهشی) از شاخص های دانشگاه توسعه یافته است. آیا در این دانشگاه شرایط لازم برای حضور اساتید فراهم گردیده است؟ آیا اساتیدی که به فرآیندهای دانشگاه انتقاد دارند از احضار مواخذه و حتی اخراج به علل واهی در امان می باشند؟

جناب آقای وزیر:

سوالات فوق، گوشه ای ازنگرانی های فعالان حوزه بهداشت و درمان این استان می باشد که متاسفانه هنوز پاسخی برای آنها نیافته‌ایم و از جنابعالی به عنوان مسئول ارشد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که اجرایی شدن اهداف دولت در این حوزه به عهده جنابعالی می‌باشد می‌خواهیم پاسخگوی افکار عمومی مردم و جامعه دانشگاهی این استان باشید و اجازه ندهید این گونه مسائل به دلسرد شدن دانشگاهیان از دولت و ایجاد شکاف بین دولت و عقبه اجتماعی آن بیانجامد و با دمیدن نسیم اعتدال و تدبیر، به روشن شدن چراغ امید در این دانشگاه کمک نمایید.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران شاخه فارس

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز