خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نسبت به مشکلات گرد و غبار خوزستان بی‌تفاوت نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۶۰

مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام بیماران تنفسی ناشی از پدیده گرد و خاک در خوزستان که تا دو هفته پس از این پدیده به بیمارستان‌های دولتی، خصوص، تامین اجتماعی و شرکت نفت مراجعه کنند، به صورت رایگان درمان می‌شوند.

به گزارش ایلنا؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: تاکنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمام مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود، افزود: با دستور رهبر معظم انقلاب، جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گرد و غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گرد و غبار، خشکسالی‌های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند و می توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی و حل کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز