خبرگزاری کار ایران

نوربخش در جشنواره رتبه‌بندی شرکت‌های شستا:

تعهدمان در قبال بیمه‌شدگان و بازنشستگان عملی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۹۰

با تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان به داروخانه‌ها، منابع مالی اولیه برای خرید دارو فراهم شد و بخش عمده‌ای از مشکلات بخش درمان حل شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در راستای سیاست‌ها و راهبردهای کلان سازمان تامین اجتماعی مبنی بر ارتقای بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها، طرح رتبه‌بندی شرکت‌های تابعه خود اجرا کرده است.

به گزارش ایلنا، این طرح که اولین دوره آن در سال جاری انجام شد، از این پس به طور سالانه برگزار خواهد شد. مراسم اعلام نتایج و اهدای جوایز شرکت‌های برتر در تاریخ ۱۵ بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور قائم مقام و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان تامین اجتماعی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اعضای هیات مدیره و مدیران عامل کلیه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در سخنانی ضمن بر شمردن اهداف و ضرورت‌های جشنواره رتبه‌بندی شرکت‌های تابعه، چشم انداز آتی این طرح را تبیین کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اهم اهداف این طرح را شامل ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه از نظر میزان حرکت در جهت استراتژی‌ها و سیاست‌های ابلاغی، شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌های شرکت‌ها، شناسایی تجربیات موفق شرکت‌ها، ایجاد انگیزه لازم در شرکت‌ها برای حرکت در مسیر سرآمدی و اعتلای عملکرد، ترغیب به خود ارزیابی مشترک در هلدینگ‌ها و توجه دادن شرکت‌ها به شاخص‌های مهم از دیدگاه سهامدار عمده بیان کرد.

وی همچنین در بیان اصول حاکم بر طرح رتبه بندی، مواردی همچون به کارگیری کامل دارایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت و کسب حداکثر بازدهی، استفاده از فرصت‌های اقتصادی به منظور توسعه کسب و کار و افزایش ارزش دارایی‌ها، قانونمندی، شفافیت و پاسخگویی در عملکرد، رقابتمندی در بازار و ایجاد ارزش برای مشتریان و توجه به خلاقیت، نوآوری و مدیریت علمی را مورد تاکید قرار داد.

وی به ایجاد کلیینک مدیریتی برای رفع ضعف‌ها و کاستی‌های شناسایی شده در شرکت‌ها و نیز طراحی و اجرای مکانیزم‌های انتقال تجربیات موفق بین شرکت‌های تابعه را از جمله اقدامات آتی که با استفاده از نتایج این طرح اجرا می‌شود اشاره نمودند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز توضیحاتی در خصوص متدولوژی و روش اجرای طرح ارایه نمودند. بر اساس اظهارات ایشان، در این طرح که اقدامات اولیه آن در شهریور ۱۳۹۳ آغاز شد تعداد ۱۰۵ شرکت در مرحله اول(خوداظهاری) و تعداد ۴۲ شرکت در مرحله دوم ارزیابی گردیدند. در مدل ارزیابی طراحی شده برای این جشنواره، ارزیابی شرکت‌های تابعه بر اساس عملکرد ۵ ساله آنها(۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲) صورت گرفت. در این طرح که با الهام از مدل ارزیابی متوازن(Balanced Scorecard) اجرا گردید، مجموعاً ۵۱ شاخص در چهار وجه مالی، مشتری و بازار، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد با مجموع ۲۰۰۰ متیاز برای ارزیابی شرکتهای تابعه طراحی شده است.

در ادامه این مراسم، نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به سخنرانی پرداخت.

وی در تشریح شرایط سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: این سازمان علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های منابع تا کنون به تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان و بازنشستگان عمل کرده است. سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۹ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و وظیفه مهمی در تمشیت امور این افراد انجام می‌دهد.

نوربخش با اشاره به اینکه در گذشته سازمان درگیر یکسری مسائل حاشیه‌ای شد که برند سازمان را که " اعتماد بین مردم و یک سازمان بیمه گر اجتماعی " است، با چالش روبرو نمود، تعادل مناسبی بین منابع و مصارف برقرار نبود و اگر این وضعیت ادامه پیدا می کرد نیازمند استقراض بیش از ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان از دولت برای انجام تعهدت قانونی خود بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان ۶ ماه فاقد مسئول بود و شرکت‌های وابسته با چالش‌های جدی روبرو بودند، ادامه داد: ‌ بنابراین یکی از اولین اولویت‌های سازمان در دوره جدید، خروج از این مسائل حاشیه‌ای و ایجاد ثبات در سازمان بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ ماهانه بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان به تعهدات سازمان عمل شده است، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۷ به بعد سازمان با یکی از روش های فروش دارایی، تأخیر در پرداخت مطالبات و یا استقراض از بانک و نهادهای دیگر مدیریت می‌شد. اما در دوره جاری از هیچ یک از این راه ها استفاده نشد.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ایجاد شده در کشور در زمینه دارو اشاره و بیان کرد: با تمهیدات انجام شده بخشی از مشکلات دارویی کشور از طریق هلدینگ دارویی تأمین حل شده است. همچنین با یک اقدام به موقع، در مرحله اول ۳۰۰ میلیارد تومان به داروخانه‌ها تزریق شد که به دنبال آن منابع مالی اولیه برای خرید دارو فراهم شد و بخش عمده‌ای از مشکلات بخش درمان حل شد.

نوربخش در ترسیم وضعیت آینده سازمان اظهار کرد: سازمان هنوز با اهدافی که در پایداری مصارف و منابع دارد مقداری فاصله دارد. مقصود اصلی این است که سود تقسیم شده را در مسیر افزایش سرمایه به حرکت درآوریم. همچنین علی رغم ساختارسازی در شرکت‌های مدیریتی و ایجاد فضای شفاف تعاملاتی، امکان هم افزایی و تعامل بیشتر بین شرکت‌های تابعه سازمان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به نقش مثبت اجرای جشنواره رتبه‌بندی شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در افزایش کارایی و بازدهی شرکت‌ها، اهمیت صیانت از حقوق و منافع ذینفعان سازمان تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار دادند.

در پایان این مراسم به شرکت گروه صنعتی بارز تندیس سیمین و به شرکت‌های پتروشیمی خراسان، نفت پاسارگاد، نفت ایرانول، رایتل، کاشی و سرامیک سعدی، معدنی املاح ایران، سرام آرا، سیمان بهبهان، سیمان سفید نی‌ریز، کارگزاری صبا تامین، تولید مواد اولیه داروپخش(تماد) و سابیر لوح تقدیر اهدا گردید. در این دوره از جشنواره هیچ یک از شرکت‌ها شرایط لازم برای دریافت تندیس زرین را کسب نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز