خبرگزاری کار ایران

ارتقا عزت نفس زنان سرپرست خانوار با ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۰۶

رشد مسکن، شکاف درآمدی، طبقه اجتماعی و اشتغال از مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت روان افراد است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از حمایت بیش از ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۵ هزار نفر از این زنان بالای ۵۰ سال سن دارد.

به گزارش ایلنا از سازمان بهزیستی کشور، «حبیب الله مسعودی فرید» با اشاره به اینکه اشتغال تاثیر واثربخشی بسیاری بر زنان سرپرست خانواردارد، افزود: رشد مسکن، شکاف درآمدی، طبقه اجتماعی و اشتغال از مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت روان افراد است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به ارتقا عزت نفس زنان سرپرست خانوار با ایجاد اشتغال، تصریح کرد: برای دستیابی به اشتغال مطلوب باید توانمندسازی دورنی صورت گیرد تا فرد بتواند ارتباط مؤثری با جامعه برقرار کند.

وی بررسی جنبه‌های جسمی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و تحصیلی فرد را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توانمندسازی همه این جنبه‌ها باید کنارهم باشند تا فرد با برقراری ارتباط مؤثر در جامعه بتواند با روش‌های بازاریابی آشنا شده و محصولی ارائه دهد که مورد استقبال قرار گیرد.

مسعودی فرید با تاکید براینکه در حوزه اشتغال به یک مدل خاص نمی‌توان اکتفا کرد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف و با کمک مراکز غیردولتی می‌توان شغل‌های متعددی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی کشوربا اشاره به طرح اشتغالزایی(لنسی) LNSIE یادآور شد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های بر‌تر بین ۱۴۷ کشور جهان که در زمینه توانمند سازی فعالیت می‌کنند، شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز