خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد خبر داد:

اجرای فاز دوم طرح بشیر از سال آینده در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۸۹

نگاه ما به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق نگاهی فرایندی است و به پیش از طلاق نیز توجه داریم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور درباره طرح بشیر گفت: فاز دوم طرح بشیر از ابتدای سال آینده در سطح کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رضازاده در حاشیه همایش روانکاوی و فرهنگ در جمع خبرنگاران درباره طرح بشیر گفت: این طرح به منظور تحکیم خانواده طراحی شده و پیشگیری از طلاق نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از طلاق از نتایج تحکیم بنیان خانواده است اظهار کرد: نگاه ما به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق نگاهی فرایندی است و به پیش از طلاق نیز توجه داریم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد ادامه داد: به نظر می‌رسد از زمان فرزندپروری باید در این خصوص برنامه ریزی شود؛ چرا که اگر فرزندان در خانواده متعادل زندگی کرده و زوجین با هم روابط مناسبی داشته باشند و از زندگی در کنار هم لذت ببرند، فرزند کمتر با خانواده دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آموزش های پیش از ازدواج خاطرنشان کرد: اگر افراد زوج‌های مناسب خود را پیدا کنند و از زندگی خود لذت ببرند، در ادامه زندگی کمتر بحثطلاق پیش می‌آید.

رضازاده افزود: در طرح بشیر مهارت های زندگی به خانواده نیز آموزش داده می‌شود، چرا که اگر افراد بخواهند؛ زندگی موفقی داشته باشند باید مدیریت زندگی و نحوه ارتباط مناسب با همسر را فرا بگیرند تا طلاق نیز اتفاق نیفتد.

وی عنوان کرد: پیشگیری از طلاق پروسه بلندمدتی است که در طرح بشیر آمده و بخش کوچکی از این طرح نیز به مداخله در بحران طلاق اختصاص دارد.

رضازاده در توضیح این مطلب گفت: وقتی فرد وارد پروسه طلاق شد؛ اگرچه دیر است اما می‌توان کاری کرد که طلاق به صورت منطقی اتفاق افتد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: در بسیاری موارد افرادی که متقاضی طلاق هستند، پس از آموزش متوجه می‌شوند که اشتباها به سراغ طلاق رفته اند.

رضازاده ادامه داد: مداخله روانشناختی در زمان طلاق اگرچه دیر است، اما ممکن است باعثشود؛ زوجین به مشکلات خود پی برده و اگر آموزش مناسب ببینند به زندگی خود ادامه دهند. همچنین در طرح بشیر اقتصاد خانواده نیز آموزش داده می‌شود تا زوج‌ها بدانند پول کمی را که در اختیار دارند، چگونه مدیریت کرده و زندگی خود را مدیریت کنند.

وی با اشاره به فاز دوم اجرای طرح بشیر گفت: فاز اول در شهرهای مشهد و یزد به خوبی اجرا شد و فاز دوم آن سراسر کشور را پوشش می‌دهد. استارت فاز دوم زده شده و عملیات آن از سال بعد آغاز خواهد شد.

رضازاده با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه پیشگیری در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰ میلیارد این مبلغ بابت پیشگیری از معلولیت‌هاست. همچنین برای تحکیم بنیان خانواده نیز مبلغی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: همچنین در خصوص پیشگیری از اعتیاد نیز ۱۲ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص دادیم که ممکن است این مبلغ افزایش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز