خبرگزاری کار ایران

افزایش مراکز ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی به بیماران اوتیسم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۴۷

هدف تئا‌تر هنر درمانی و ارتباط فرد معلول با جامعه است که تاکنون جشنواره منطقه‌ای در این زمینه داشتیم و در آینده جشنواره بین المللی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر توانپزشکی بیماران اوتیسم گفت: تعداد مراکز ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی به بیماران اوتیسم دو برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نوپرست با اعلام این مطلب افزود: سازمان بهزیستی دو سال است که به حوزه اختلال اوتیسم وارد شده و در سال گذشته تعداد مراکز توانبخشی اختلال اوتیسم، ۲۲ مرکز بود که این تعداد در سال جاری به ۳۸ مرکز افزایش پیدا کرده و تا پایان سال به ۴۰ مرکز می‌رسد.

نوپرست با اشاره به برنامه آموزش والدین در مراکز خدمات توانبخشی اوتیسم گفت: در این راستا پکیچ‌هایی در حال طراحی است و امیدواریم مراکز اوتیسم پایگاهی باشند که افراد مشکوک به این بیماری به آن مراجعه کرده و این مراکز کار غربالگری و تشخیص را انجام دهند.

نوپرست با اشاره به برگزاری تئا‌تر در حوزه توانبخشی گفت: هدف تئا‌تر هنر درمانی و ارتباط فرد معلول با جامعه است که تاکنون جشنواره منطقه‌ای در این زمینه داشتیم و در آینده جشنواره بین المللی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر توانپزشکی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۸۷ هزار نفر از وسایل کمک توانبخشی بهره‌مند شده‌اند، گفت: اما ۲۱۰ هزار نفر برای بهره‌مندی از این لوازم شناسایی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز