خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و مالی نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ناعدالتی در پرداخت‌ها بین پزشکان را قبول داریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۰۵

قابل قبول است که به تناسب خدماتی که از سوی پرشکان عمومی ارائه می‌شود؛ دستمزد مناسبی پرداخت نمی‌شود و این ناعدالتی از دو دهه قبل وجود داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان نظام پزشکی دلایل اصلی اختلاف پرداخت‌ها بین پزشکان عمومی و متخصص را عنوان کرد.

محمد جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تفاوت تعرفه بین پزشکان عمومی و متخصص در طرح تحول سلامت گفت: کتاب ارزش نسبی در طرح تحول سلامت تهیه شده است و یکی از مشکلات این است که بخش سرپایی در این طرح مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر مباحثبستری در دستور کار است.

به گفته وی اولویت و حجم هزینه‌ای که در خدمات بستری وجود داشت، سبب شد که اولویت اول به این بخش اختصاص داده شود.

جهانگیری تصریح کرد: خدمات بستری قشر کمی از پزشکان عمومی را پوشش می‌دهد، در حالی که بیشتر پزشکان عمومی فعال در طرح تحول سلامت در بخش سرپایی فعال هستند.

معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان نظام پزشکی افزود: ما در اوایل سال ۹۳ ویزیت پزشکان را افزایش دادیم، اما خدمات بستری افزایش پیدا نکرد و به اجرای کتاب ارزش‌های نسبی منوط شد.

وی تاکید کرد: در این کتاب تعادل‌سازی بین رشته‌ها مورد توجه قرار گرفته است، به همین دلیل برخی از رشته‌ها شاهد رشد تعرفه بیشتر و برخی دیگر شاهد رشد کمتری هستند.

جهانگیری گفت: قابل قبول است که به تناسب خدماتی که از سوی پرشکان عمومی ارائه می‌شود، دستمزد مناسبی پرداخت نمی‌شود و این ناعدالتی از دو دهه قبل وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه حتی بین رشته‌های تخصصی نیز ما تفاوت بیش از ۳۰ برابر را شاهد بوده‌ایم، گفت: دلیل عدم بازنگری به خدمات پزشکی، بی‌توجهی به قانون احصای قیمت تمام شده پزشکی مصوب سال ۷۳ است.

معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ما نیز پرداخت ناعادلانه نسبت به خدمات پزشکی را قبول داریم، گفت: از سوی دیگر بی‌توجهی به این قانون سبب شد که ارزشگذاری خدمات جدید نیز مشخص نشود و پزشکان متخصص برای خدماتی که ارائه می‌دهند، هر قیمتی که می‌خواهند دریافت کنند.

به گفته وی مداخله‌ای که در ارزش‌گذاری‌ها نیز صورت گرفته سبب شد قیمت اصلی و قانونی خدمات مشخص نشود.

جهانگیری تصریح کرد: برنامه ۳ ساله‌ای برای اصلاح قیمت خدمات پزشکی در نظر گرفته‌ایم، به این صورت که هرساله اصلاح قیمت‌ها را انجام دهیم، اما رسیدن به نقطه مطلوب سه سال زمانبر است.

جهانگیری افزود: با اصلاح ارزشگذاری‌ها، این اختلاف کم خواهد شد و به استاندارد‌های جهانی که حداقل فاصله ۳ الی ۴ برابر است، خواهیم رسید.

وی افزود: با اصلاح این امور، پرداختی‌ از جیب مردم نیز اصلاح خواهد شد و سهم دولت و بیمه‌ نیز مشخص می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز