خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

حل معضل ریزگردها همکاری کشورهای منطقه را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۸۱

البته از گذشته‌های دور این مشکل برای استان خوزستان در کشور ما نیز وجود داشته ولی با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر در کشور ما و در عراق معضل ریزگردها جدی‌تر شده است.

وزیر بهداشت گفت: برای حل معضل ریزگردها باید با واقع بینی و در یک فضای علمی، نه احساسی و جنجالی وارد عمل شویم و برای این کار نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه داریم.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت با اشاره به سفر سه روزه خود به کشور عراق گفت: در این سفر تفاهم نامه ای در خصوص مبارزه با پدیده ریزگردها بین دو کشور به امضا رسید.

هاشمی با اشاره به این که مشکل ریزگردها صرفا مرتبط با کشور عراق نیست، خاطرنشان کرد: ریزگردها حتی تا آفریقا نیز پیش رفته اند. البته از گذشته های دور این مشکل برای استان خوزستان در کشور ما نیز وجود داشته ولی با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر در کشور ما و در عراق معضل ریزگردها جدی تر شده است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: برای حل این مشکل نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت است و هرچند برخی از استان های عراق از قبیل کربلا اقدام به افزایش پوشش گیاهی کرده اند ولی در عین حال برای حل معضل ریزگردها باید با واقع بینی و در یک فضای علمی و نه احساسی و جنجالی وارد عمل شویم و برای این کار نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه داریم.

هاشمی با اشاره به این که در گذشته نیز تفاهم نامه هایی برای حل مشکل ریزگردها به امضا رسیده بود، بیان داشت: اگر این تفاهم نامه ها فقط در حد امضا نبودند و عملیاتی می شدند، امروز ما با معضل بزرگ ریزگردها مواجه نبودیم. هرچند در حال حاضر نیز برای عملیاتی کردن تفاهم نامه اخیر که به امضای دو کشور ایران و عراق رسید، به اعتبارات کافی نیاز داریم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که هر دو کشور مصمم به حل این مشکل هستند، گفت: فراموش نکنیم که نباید از واقع بینی فاصله بگیریم و تقاضاهایی را ایجاد کنیم که عدم دسترسی به آنها منجر به ناامیدی در مردم شوند.

ضرورت حضور داروهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای سفر سه روزه خود به کشور عراق به حضور در نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی اشاره کرد و توضیح داد: عراق به شدت نیازمند حضور شرکت های مختلف دارویی و تجهیزات پزشکی از کشورهای مختلف است و این وضعیت، افزایش رقابت خارجی را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای کشور ما فراهم می کند.

وی با اشاره به این که ۲۰۰ نفر از تجار ایرانی در نمایشگاه توانمندی های ایران شرکت کرده بودند، بیان داشت: ضروری است در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود داروهای ایرانی به بازارهای عراق باشیم.

دکتر هاشمی همچنین گفت: در حال حاضر عملیات ثبت داروها را در کشور عراق آغاز کردیم ضمن این که با کشور روسیه نیز تفاهم نامه های خوبی بخصوص در مورد داروهای بایو تکنولوژی به امضا رسیده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد تا ۶ ماه آینده داروهای ایرانی به طور رسمی از مرزهای ایران عبور کنند تا بتوان آن ها را با قیمت های بین المللی عرضه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز