خبرگزاری کار ایران

وقوع سالانه ۱۰۰ هزار شکستگی در ناحیه فک و صورت بر اثر تصادفات رانندگی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۷۵

شایع‌ترین دلیل شکستگی‌های ناحیه فک و صورت در ایران تصادفات هستند که استفاده نکردن موتور سواران ازکلاه ایمنی و عدم استفاده از کمربند ایمنی از عمده‌ترین دلایل شکستگی‌ها به شمار می‌رود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: سالانه ۱۰۰ هزار شکستگی در ناحیه فک و صورت بر اثر تصادفات رانندگی در کشور رخ می‌دهد که علت اصلی آن رعایت نکردن موارد ایمنی است.

به گزارش ایلنا، عباس کریمی در سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران که در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، افزود: شایع‌ترین دلیل شکستگی‌های ناحیه فک و صورت در ایران تصادفات هستند که استفاده نکردن موتور سواران ازکلاه ایمنی و عدم استفاده از کمربند ایمنی از عمده‌ترین دلایل شکستگی‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بعد از تصادفات، نزاع و زمین خوردگی‌ها در حین ورزش و انجام کارهای روزانه از دلایل شکستگی در ناحیه فک و صورت به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه پس از تصادفات رانندگی، بیماران مبتلا به آبسه‌ها با منشاء دندانی بیشترین مراجعه به بخش‌های جراحی فک و صورت را دارند، افزود: آبسه‌ها شایع‌ترین عفونت‌های بدن هستند و بیشترین مصرف آنتی بیوتیک در کشور ما دلیل این عفونت‌ها است.

وی با توصیه به افراد برای مراجعه به داندنپزشکان برای معاینه‌های دوره‌ای اظهارکرد: این مراجعات می‌تواند از بروز بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان نیز پیشگیری کند

کریمی گفت: برای پیشگیری از بروز سرطان‌های دهان و صورت لازم است افراد با مشاهده ضایعات در دهان خود مانند زخم یا برآمدگی هرچه سریع‌تر به متخصصان مراجعه تا از پیشرفت ضایعه و تبدیل آن به سرطان جلوگیری کنند.

رئیس کنگره جراحان دهان، فک و صورت اظهارداشت: برای پیشگیری از ضایعات دهانی باید مرتب به دندانپزشک مراجعه شود؛ افرادی که ازدندان مصنوعی استفاده می‌کنند گاهی با زخم‌هایی در ناحیه دهان مواجه می‌شوند که درصورت مراجعه دیرهنگام به پزشک ممکن است به سرطان منجر شود.

کریمی افزود: بیمارانی که دندان شکسته دارند ممکن است این شکستگی در درازمدت در زبان آن‌ها زخمی ایجاد کند و به سرطان تبدیل شود. همچنین عادات نادرست مانند استعمال سیگار، مشروبات الکلی یا غذاهای تند می‌تواند با تحریک کردن مخاط دهان سبب بروز سرطان شود.

وی به تعداد جراحان فک و صورت در ایران اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۳۰۰ جراح فک و صورت در کشور داریم و ۱۳ مرکز تخصصی دانشگاهی مشغول آموزش دستیاران جراحان فک هستند.

کریمی افزود: تعداد جراحان فک و صورت در ایران نسبت به جمعیت کشور اندک است و توزیع آن‌ها نیز درکشور مناسب نیست و بیشتر درشهرهای بزرگ متمرکز هستند که با سیاست‌های وزارت بهداشت درسال‌های اخیر این توزیع روند بهتری یافته است.

سیزدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره محققان جوان جراحی دهان، فک و صورت امروز با حضور جمعی ازفعالان این حوزه در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز