خبرگزاری کار ایران

جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۳۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی گفت: معیار اصلی برای ارزیابی عملکرد بیمه کشاورزی، باید محقق شدن پوشش حداکثری بیمه، طبق اهداف برنامه باشد.

ایلنا: جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان با حضور اعضاء و با دستور کار بررسی وضعیت خسارت در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور وبرنامه ریزی برای سال زراعی جاری در محل بانک کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای استان در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده درباره پوشش بیمه‌ای، بررسی خسارت، غرامت پرداخت شده و… ارائه کرد.

محمدرضا کرم الدین گفت: در سال زراعی ۹۲-۹۱ بیش از ۳۸ هزار هکتار زراعت، شش هزار هکتار از باغ‌ها و… تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

وی درباره غرامت پرداخت شده در سال زراعی ۹۲-۹۱ گفت: بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال غرامت به بیش از ۳هزارنفر گندم و جو کار، بیش از ۳۴۰۰ باغدار و بیش از ۷۴۰۰ دامدار، مرغدار، زنبوردار و… پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در مبحثبیمه کشاورزی و ارزیابی عملکرد آن نباید ملاک افزایش با کاهش میزان خسارت پرداخت شده باشد، بلکه در این بخش معیار اصلی قانون برنامه پنجم و رسیدن به اهداف برنامه یعنی تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰ درصد محصولات در پایان برنامه است.

سید مجید موسوی با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن حدود ۳۵ درصد از بهره برداران، ۳۷ درصد زراعت و ۱۷در صد از باغ‌ها در سال زراعی گذشته افزود: ما به موضوع بیمه کشاورزی به عنوان یک حامی از بخش کشاورزی به شدت نیاز داریم و باید با فرهنگ سازی مناسب و اعتماد سازی مطلوب نسبت به پوشش حداکثری محصولات و تحقق اهداف برنامه اقدام نماییم.

رئیس ستادبیمه کشاورزی استان خواستار ادامه روند تعامل مطلوب گذشته و حضور فعال کار‌شناسان جهادکشاورزی، بیمه و بهره بردار در نحوه بررسی خسارت‌های احتمالی و مسائل مرتبط با بیمه محصولات شد تا شاهد کمترین مشکل در این بخش باشیم.

در این جلسه از سوی دیگر اعضاء به مواردی از جمله: نحوه بررسی خسارت‌ها، پوشش حداکثری محصولات، دام طیور و…، کیفی کردن کار در تشخیص خسارت‌ها با پیش بینی دوره‌های آموزشی، پیگیری برای تحت پوشش بردن جنین سقط شده دام‌ها، کنترل بیماری‌های دام و طیور خصوصا در مسیر کوچ دام‌ها، تعامل و همکاری مطلوب مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها، شرکت‌های بیمه گذار، نظام مهندسی و… در امر بیمه برای به حداقل رساندن مشکلات اشاره شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز