خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول قوه قضائیه؛

رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۵

رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان در آیینی با حضور معاون اول قوه قضائیه به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

ایلنا: رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان که با حکم رئیس دستگاه قضایی کشور به این سمت منصوب شده است، در آیینی با حضور معاون اول قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمع زیادی از مردم، مسئولان، مدیران کل، قضات، وکلا و کارکنان دادگستری استان سمنان کار خود را در سمنان آغاز کرد.
به گزارش ایلنا، با حکم آیت الله محمدصادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، «سیدمحسن مظهری» به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان منصوب و معرفی شده است. مظهری پیش از این در سنگر رئیس کلی دادگستری استان خراسان جنوبی فعالیت داشت.

آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان در سالن همایش شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد و در آن، علاوه بر شمار زیادی از مردم و مسئولان، رئیس کل دادگستری استان مازندران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه حضور داشت و به سخنرانی پرداخت.
احمد سیاوش‌پور، رئیس کل قبلی دادگستری استان سمنان اخیرا به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان منصوب شده است.
معاون اول قوه قضائیه در این مراسم گفت: نفوذپذیری قضات حتی از درون خود، در قضاوت عادلانه معنایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: کارکنان دستگاه قضا باید همواره خود را در معرض نسیم الهی قرار دهند.
وی تصریح کرد: باید بدانیم که سنگ بنای تمام اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی(ره)، این بود که ایشان اعتقاد داشتند «عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید گناه کرد».
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه وجود حضرت امام بر مبنای همین اندیشه شکل گرفته بود، ادامه داد: امروز نیز مهم‌ترین ضمانت اجرای قانون در جامعه، خودکنترلی است و همه افراد باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: قضاوت بر اساس حق، لازمه‌هایی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، دوری از نفوذپذیری قضات از سوی همه افراد، نهاد‌ها و قدرت‌هاست.
رئیسی بیان داشت: قاضی اگر بخواهد قضاوت عادلانه داشته باشد، حتی باید از درون خود نیز دوری کند و تحت تاثیر حب و بغض درونی نیز قرار نگیرد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید مستقل باشد و قاضی از تحت تاثیر دیگران قرار گرفتن، به شدت پرهیز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز