خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه ستاد کشت پاییزه:

با برنامه‌ریزی لازم بذور مورد نیاز کشت باید در استان تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۱

جلسه ستاد کشت پاییزه با حضور رئیس، معاونان و مدیران مرتبط ستادی سازمان و شهرستان ها، مدیر شعب بانک کشاورزی و… در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

ایلنا: این جلسه با هدف بررسی اجرای الگوی کشت، مباحثفنی و مدیریتی کشت پاییزه، برنامه‌های ترویجی کشت، تامین تسهیلات کشت پاییزه و… تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، خدابخش عرب معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، الگوی کشت را حول سه محور سطح، عملکرد و کل تولیدات مطرح کرد که با هدف افزایش عملکرد و تولید در استان اجرا می‌شود و برای کشت، تعهدات تغییر سطح در الگوی کشت در هر شهرستان مشخص شده است که باید مد نظر قرار گیرد.

مدیر زراعت گزارشی از روند خرید گندم خوراکی و بذری و تغییرات قیمت خرید تضمینی در یک پروسه زمانی ۲۴ ساله را تشریح کرد و افزود: برآورد می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یابد که تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌ها اندیشیده شده است.

امیر رضوی گفت: برای کشت سال جاری حدود ۱۹۰۰ تن بذور گندم و جو از منابع استانی تامین شده و پیش بینی شده است که بیش از ۹۰۰ تن هم از سایر استان‌ها تامین و حمل شود.

محمدرضاحاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی گفت: مبلغ ۱۳۱میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۴درصد و بازپرداخت تا پایان شهریور ۹۳ برای حمایت از کشاورزان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با برنامه ریزی لازم، انتخاب پیمانکاران مناسب، پیگیری و نظارت دقیق، بذور مورد نیاز کشت خصوصا گندم بایستی در استان تامین شود.

سید مجید موسوی بر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای رعایت الگوی کشت و عملیاتی کردن آن و اندیشیدن تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌های مورد نیاز برای رفع دغدغه‌های کشاورزان در شروع کشت تاکید کرد.

وی افزود: کمیته فنی کشت پاییزه زیر نظر مدیر هر شهرستان تشکیل شود و بر تعیین سطوح کشت و تحقق آن، اتخاذ روش‌های مناسب کار، رعایت تاریخ و زمان مناسب کاشت، حضور شبکه‌های مراقبت در مزارع به ویژه در مرحله داشت، رعایت زمان مناسب و مراحل آبیاری، تامین و توزیع به موقع کود سرک نظارت دقیق داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز