خبرگزاری کار ایران

کاشی سمند تعطیل شد؛ بیکاری ۱۵۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۴

چکیده: مشکلات معیشتی ۱۵۰ کارگر به تبع تعویق ۶ ماه حقوق / کاشی سمند که یکی از تولید کنندگان کاشی و سرامیک در استان سمنان است، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر شده، تعطیل شده است.

دبیر خانه کارگر سمنان از تعطیلی کارخانه کاشی سمند و بیکاری ۱۵۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: ۶ ماه از معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران پرداخت نشده است.
«حبیب‌الله محقق» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه کاشی سمند که یکی از تولید کنندگان کاشی و سرامیک در استان سمنان است، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر شده، تعطیل شده است.
او با بیان اینکه ۱۵۰ کارگر این کارخانه هم اکنون بیکار شده‌اند، افزود: از مجموع کارگران حدود ۸۰ نفر تا امروز به اداره کار شکایت کرده‌اند و باقی کارگران که امیدوار به بازگشایی کارخانه و بازگشت بکار بودند، پس از آنکه متوجه شدند کارخانه دیگر فعالیت نخواهد کرد، به اداره کار مراجعه کرده و در حال طی مراحل اداری شکایت خود هستند.
دبیر خانه کارگر سمنان با اشاره به مشکلات معیشتی بیش از ۱۵۰ کارگر به تبع تعویق ۶ ماه حقوق، افزود: علاوه بر ۶ ماه حقوق؛ بیمه، عیدی و پاداش سال ۹۱ کارگران نیز پرداخت نشده است.
به گفته محقق، پیش از این نیز این واحد تولیدی به سبب مشکل فنی در یکی از کوره‌ها، به صورت نیمه فعال درآمده بود و کارگران با هشدار به مسئولان، نگران امنیت شغلی خود شده بودند.
محقق در ادامه اظهار داشت: کارخانه کاشی سمند در مقایسه با رقبای خود، توانایی بسیار بالایی در فروش محصولات خود دارد و سالانه بخش زیادی از تولیدات خود را صادر می‌کند، اما کارگران معتقدند، آنچه باعثتعطیلی این کارخانه شده ضعف مدیریت در این کارخانه است.
این فعال کارگری در ادامه، پیرامون بدهی‌های این واحد به سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بدهی‌های بیمه‌ای کاشی سمند به تامین اجتماعی بیش از یک میلیارد تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز