خبرگزاری کار ایران

فرماندار سمنان:

بافت تاریخی ۱۸ هکتاری سمنان نیازمند رسیدگی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۹۳

فرماندار سمنان از بافت تاریخی ۱۸ هکتاری سمنان به عنوان نگین این شهر و گوهر گران‏بهای فرهنگ اسلامی یاد کرد و خواستار رسیدگی بیشتر به آن شد.

ایلنا - سمنان: فرماندار سمنان در نشست هماهنگی طرح بازسازی اطراف مسجد امام خمینی(ره) در فرمانداری سمنان، از دستگاه‏های مجری طرح بازسازی خواست برای وحدت رویه و پیشبرد کار‌ها قبل از انجام هرگونه تغییراتی در بافت هماهنگی‏‌های لازم با فرمانداری صورت گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، حسن سعدالدین از مشاور طرح نیز خواست ضمن مد نظر قرار دادن فضای معنوی و مذهبی، طرح توسعه اطراف مسجد امام خمینی و امام‏زاده یحیی(ع) را پیگیری کند.

سعدالدین همچنین برای حفظ شأن اماکن مذهبی گفت: ضروری است صنوفی در اطراف این اماکن به‏ کارگیری شوند که منطبق بر فضای معنوی آن باشند.

فرماندار سمنان با اشاره به سبقه فرهنگی، دینی و مذهبی مردم مؤمن و متعهد شهرستان سمنان گفت: مردم سمنان از گذشته تاکنون با تربیت دینی در خانواده‏‌هایی مذهبی و با اصالت همواره با رجوع به اماکن مذهبی و به ویژه مسجد امام خمینی(ره) و مسجد جامع، جایگاه معنوی خاصی را برای این اماکن در فرهنگ خود دارند.

وی گفت: به عنوان تاریخ این مردمان باید نسبت به بازسازی و ترمیم و مقاوم‏ سازی این مساجد تاریخی توجه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز