خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان؛

انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یک نیاز جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۰۷۳

به دنبال تامین آب پایدار باید باشیم که در این راستا بخشی از آّبهای سطحی و بخشی نیز از طریق انتقال حوضه های اطراف تامین می‌شود.

استاندار سمنان در کارگروه انتقال آب دریای خزر گفت: انتقال آب دریای خزر برای رفع نیازهای شرب، کشاورزی و صنعت به استان سمنان یک نیاز جدی است.

به گزارش ایلنا، استاندار سمنان در کارگروه انتقال آب دریای خزر با اشاره به بحثانتقال آب، افزود: مسئله اهمیت آب برای استان سمنان برکسی پوشیده نیست و با توجه به سرعت خشکسالی و کمبود منابع آبی در کل کشور که در استان سمنان سرعت آن بیشتر است با شناسایی افق آینده باید نیازمندیهای آب شرب، صنعت و کشاورزی را تامین کنیم.

محمد وکیلی با اشاره به اینکه تامین آب و استفاده بهینه از آن یک سیاست برای استان است تصریح کرد: به دنبال تامین آب پایدار باید باشیم که در این راستا بخشی از آّبهای سطحی و بخشی نیز از طریق انتقال حوضه های اطراف تامین می‌شود.

استاندار سمنان در خصوص طرح انتقال آّب دریای خزر گفت: در استان سفره های زیر زمینی در برخی نقاط به عمق ۳۰۰ متری برای تامین آب رسیده است که در این خصوص مطالعات طرح انتقال آب به جمع بندی نهایی نزدیک می شود.

وی یکی از راههای تامین منابع مالی انتقال آّب را تشکیل شرکت سرمایه گذاری در استان برشمرد وافزود: شرکت سرمایه گذاری باید به صورت جدی وارد عرصه کار شود و یک هیات امنا از موثرین، متخصصین، صاحب نظران و استفاده کنندگان آب در استان تشکیل گردد و همه آحاد مردم بتوانند در سرمایه گذاری آب سهام بخرند و در این خصوص بخش صنعت که مصرف کننده اصلی است باید حضور فعال داشته باشد.

استاندار سمنان در این خصوص از همه مردم استان و بخش خصوصی دعوت کرد در تامین منابع مالی در سرمایه گذاری و خرید سهام حضور همگانی و فعالی داشته باشند و بیایند در شرکت سرمایه گذاری انتقال آب مشارکت کنند.

وی از همه رسانه ها خصوصا صدا و سیما خواست این موضوع مهم را در استان اطلاع رسانی و برای آگاهی عموم مردم انعکاس مطلوبی ارائه دهند.

وکیلی مسئولیت دبیرخانه هیات امنای شرکت سرمایه گذاری انتقال آب را بر عهده مدیر عامل شرکت آّب منطقه ای استان سمنان گذاشت و افزود: در این راستا همایش برای تبیین هر چه بیشتر این موضوع با حضور موثرین، صاحبان صنایع و اتاق بازرگانی برگزار گردد و به سرعت این شرکت اعلام موجودیت کند و خرید سهام را شروع نماید و هر روز تاخیر در اجرای این پروژه هزینه های سنگین و آثار نامناسب اجتماعی را برای استان در بردارد.

استاندار سمنان تامین وانتقال آّب دریای خزر را یک نیاز جدی و حیاتی برای مردم استان بر شمرد و افزود: نیاز مردم به آب یک بحثسیاسی نیست قطعا در اجرای انتقال مسائل و مقررات مدنظر قرار می گیرد و طرح این گونه مباحثباید به صورت کارشناسی و متخصصانه ابراز گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز