خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:

کار صدور دفترچه زنبورداری و برگزاری دوره‌های آموزش زنبورداری در دست اقدام است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۳۰

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صدور تعداد ۵۷ جلد دفترچه زنبور داری از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: صدور دفترچه‌های زنبور داری برای زنبور داران در حکم پروانه زنبور داری و در واقع مجوز کسب و کارشان می‌باشد و هر گونه خدمات، تسهیلات، جابجایی و کوچ منوط به داشتن این پروانه است. همچنین آمار گیری سالیانه در مهر ماه هر سال به صورت همزمان با کل کشور در استان نیز انجام می‌گیرد که امار مربوطه در دفترچه زنبور داری ذکر می‌شود.
به گزارش ایلنا، مصطفی شاه حسینی افزود: ارائه هر گونه خدمات از جمله شکر، دارو و غیره در صورت تامین اعتبار منوط به داشتن این دفترچه بوده و در برگه مربوطه درج می‌شود. داشتن این دفترچه برای زنبور داران با کسب مجوز از جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه حق چرای مراتع و جنگل‌های کشور را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان از برگزاری سه دوره آموزشی زنبور داری نیز در سال جاری خبر داد.
شاه حسینی بیان کرد: این دوره‌ها در سه شهرستان شاهرود – گرمسار و مهدیشهر برای ۱۳۹ زنبور دار در راستای افزایش اگاهی آن‌ها در خصوص آشنایی زنبورداران با زمستانگذرانی، آفات و بیماری‌های زنبور عسل و همچنین روشهای پرورش و نگهداری آن انجام گرفت.
وی افزود: ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی علاوه بر آموزش و افزایش آگاهی به جهت نیاز زنبور داران به گواهی آموزشی به هدف اخذ پروانه زنبور داری بوده است.
یادآوری می‌شود در استان بیش از ۷۶۰زنبوردار با ۴۲ هزار کندوی مدرن به کار زنبورداری مشغول هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز