خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق استان سمنان خبر داد؛

طرح سد فینسک با اعتبارات فاینانس اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۱۳

این وزارتخانه محدودیتی در تامین برق مورد نیاز صنایع جدید ندارد و به هر نحو ممکن انرژی مورد نیاز توسعه صنعتی کشور فراهم می شود.

وزیر نیرو در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق استان سمنان که با حصور استاندار، نمایندگان مردم، مدیران اجرایی و خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد، با اذعان به اینکه مسائل آب و برق در شرایط فعلی از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که این دو تاثیر مستقیمی در رفاه مردم دارد، گفت: نه تنها این دو از حساسیت بالایی برخوردار است بلکه آب و برق دو زیرساخت مهم کشورند و توسعه بدون آب و برق میسر نخواهد شد.
به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان تصریح کرد: مجموعه دولت اجازه نخواهد داد که آب و برق به مانع و تنگنایی برای توسعه کشور بدل شود، خصوصا در حوزه صنعت، همه همت خود را به کار می گیریم که تسهیل کننده توسعه باشیم.
وی اضافه کرد: برای توسعه صنایع و تامین برق صنایع جدید در کشور، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و موظف به تامین برق برای صنایع جدید هستیم.
چیت چیان به زیرساخت‌های موجود در صنعت آب و برق استان سمنان اشاره و سمنان را از استان‌های پیشرو در صنعت برق ارزیابی کرد و افزود: دو نیروگاه گازی سمنان و شاهرود به سیکل ترکیبی تبدیل می شوند و طرح این دو تا پایان امسال کلید خواهد خورد.
چیت چیان ادامه داد: بدیهی است نیروگاه شاهرود که نیروگاهی دولتی است با استفاده از اعتبارات دولتی و نیروگاه سمنان که متعلق به بخش خصوصی است در قالب حمایت‌های تشویقی، تکمیل می شود. ضمن اینکه شرکت توانیر ملزم به پیگیری این مهم شده که این دو طرح تا اواخر ۹۵ و یا حداکثر در سال ۹۶ وارد مدار و به بهره برداری برسد.
وزیر نیرو همچنین از ابلاغ آغاز عملیات اجرایی سد فینسک به مدیریت منابع آب کشور خبر داد و افزود: این طرح پس از اخذ مجوزهای لازم با استفاده از اعتبارات فاینانس اجرایی می شود.
وی با اذعان به اینکه موظف به تامین آب شرب مورد نیاز مردم هستیم، تصریح کرد: در استان سمنان با توجه به شرایط محیطی و خشکسالی حادثشده مسوولیت بیشتری داریم و وزارت نیرو تمام همت خود را در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم به کار می گیرد.
چیت چیان با بیان اینکه برای اجرای طرح های انتقال آب، کوتاهی پذیرفته نمی شود، افزود: عملیات اجرایی سد چاشم نیز که در مرحله انجام مطالعات است طبق روال و پس از اخذ مجوزهای لازم پیگیری می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز