خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق استان سمنان بیان کرد:

سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح انتقال آب خزر می‌تواند راهگشا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۱۴

اجرای طرح انتقال آب خزر با اعتبارات دولتی میسر نیست و در این پروژه مصمم به همکاری با بخش خصوصی هستیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح می تواند راهگشا باشد.

ا وزیر نیرو به مشکل جدی آب در برخی شهرهای استان نظیر سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: باید با اجرای طرح‌های مختلف و انتقال حوزه به حوزه آب این مشکلات مرتفع شود.
به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان به برخی مشکلات زیست محیطی در اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل در بحثطرح انتقال آب خزر به شکل جدی وجود دارد اما همکاران ما در همکاری تنگاتنگ با مسولان محیط زیست شرایط مورد نظر محیط زیست را تامین می کنیم.
وی ادامه داد: اجرای طرح انتقال آب خزر با اعتبارات دولتی میسر نیست و در این پروژه مصمم به همکاری با بخش خصوصی هستیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح می تواند راهگشا باشد.
چیت چیان، برق دار کردن چاه های آب کشاورزی را نیز از برنامه‌های وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: از این پس هیچگونه چاه آب کشاورزی برق دار نمی شود مگر آنکه به کنتور هوشمند نیز مجهز شود.
وی ادامه داد: استان سمنان در بحثبرق دار کردن چاه‌های آب توفیقات زیادی داشته و از این نظر از استان‌های پیشرو کشور محسوب می شود.
وزیر نیرو به مصرف بخش اعظم انرژی استان در بخش تولید اشاره کرد و گفت: مصرف بخش وسیعی از انرژی در این استان در بخش تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت مصرف می شود.
وی همچنین پایین بودن درصد اتلاف انرژی را از دیگر ویژگی‌های صنعت برق استان سمنان بیان کرد و گفت: درصد اتلاف انرژی برق در این استان نصف تلفات برق در کشور است.
وزیر نیرو گفت: تکمیل حداقل یک مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب روستایی در هر حوزه انتخابیه در کشور و از جمله در استان سمنان را از برنامه‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: بحثاصلاح شبکه‌های آب در شهرها و روستاهای کشور از موضوعات مهم و اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. البته این مهم با اعتبارات عمومی شدنی نیست چرا که همین امروز شهرها و روستاهایی وجود دارد که سرمایه گذاری در این بخش از آنها مربوط به ۲۰ تا ۳۰ سال پیش است و عدالت حکم می‌کند که آنها در اولویت باشند.
وی جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و جداسازی سامانه آب شرب از آب بخش بهداشت از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت یازدهم است و تاکنون نیز کارهایی در این خصوص انجام شده است.
وزیر نیرو به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در آب شرب هم وطنان اشاره کرد و گفت: چنانچه وجود فلزات سنگین و آلودگی در آب هر شهر و یا روستایی به اثبات برسد و مطابق استانداردهای وزارتخانه نیرو که مبتنی بر استانداردهای بین المللی است نباشد باید از توزیع آن آب جلوگیری شود و آب تنها در بخش بهداشتی به مصرف برسد و برای تامین آب شرب از راه های دیگری اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز