خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع کشاورزان سرخه:

بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۶۰

در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان سرخه و جمعی از کشاورزان شهرستان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با الویت حوزه آب و خاک بررسی شد.

در این جلسه محمد رضا صابریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی شهرستان ارائه و مسائل و مشکلات این بخش را در حوزه آب و خاک بیان کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در جمع کشاورزان گفت: برای افزایش تولید، بالا بردن درآمد بهره برداران و توسعه بخش کشاورزی ناگزیر از استفاده بهینه از منابع موجود به ویژه آب و خاک هستیم.

سید مجیدموسوی افزود: باید به دنبال توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، به خصوص تسطیح و تجمیع اراضی و کشت یکپارچه برای بهره وری حداکثری از اراضی بخش کشاورزی باشیم.

وی در ادامه حمایت‌ها و مساعدت‌های سازمان برای اجرای طرح‌های آب و خاک از جمله: احیاء و مرمت قنوات، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، طرح‌های انتقال آب و تسطیح اراضی را تشریح کرد.

در این جلسه کشاورزان شهرستان سرخه نیز مسائل و مشکلات کشاورزی شهرستان از جمله موضوعات مرتبط با آب، خرده مالکی و کوچکی قطعات زمین کشاورزی را بیان کردند.

در پایان جلسه بعد از بحثو تبادل نظر مقرر شد: استخر ذخیره آب کشاورزی منطقه کهپر با همکاری سازمان و مشارکت بهره برداران بازسازی و مورد بهره برداری قرار گیرد، اراضی تحت پوشش قنات‌های پنج گانه معروف به کهپر با نظارت نمایندگان فرمانداری شهرستان، امام جمعه، بهره برداران و سازمان جهاد کشاورزی نقشه برداری و مساحت دقیق اراضی مشخص شود و پس از تسطیح متراژ تمامی زمین‌ها بدون تغییر عینا تحویل بهره برداران شود. ضمنا نمایندگانی برای تسطیح و یکپارچه سازی اراضی انتخاب شدند تا موضوع را با جدیت دنبال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز