خبرگزاری کار ایران

با حضور عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور؛

سومین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان در سال جاری تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۳۳

سومین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان با حضور عضو هیئت مدیره بیمه کشاورزی کشور، مسئولان بخش کشاورزی، مدیریت بانک کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی با دستور کار آشنایی با آئین نامه و دستور العمل‌های بیمه کشاورزی تشکیل شد.

محمد رضا حاتمی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان، با اشاره به عملکرد بانک در سنوات اخیر به ویژه در طرح توسعه بخش کشاورزی یاد آور شد که با شروع این طرح در سال ۹۰ بیش از ۱۷۱۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط گروه‌های ارزیابی و نظارت بیش از ۹۸ درصد طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در ان سال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا، مدیر گروه بیمه کشاورزی استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد بیمه کشاورزی در استان به تحت پوشش بودن محصولات زراعی، باغی و دام و طیور و… اشاره کرد.

محمدرضا کرم الدین گفت: بیمه محصولات کشاورزی ابتدا با دو محصول گندم آبی و چغندر قند در استان شروع شد و در حال حاضر ۶۱ محصول زراعی، باغی، دامی، منابع طبیعی و تنه درخت را شامل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت گیری کار در ستاد بیمه کشاورزی استان را بهبود روند اجرایی کار و پوشش حداکثری سطوح کشت بیان کرد.

خدابخش عرب گفت: حرکت در جهت افزایس سطوح بیمه، اطلاع رسانی، آموزش و ترویج، اعتماد سازی کشاورزان برای مشارکت بیشتر، تشخیص و تعیین خسارت با نگاه اعتماد سازی، تسریع در فرایند پرداخت‌ها، بازنگری درتعرفه و گزینه‌ها، تناسب با شرایط منطقه‌ای و بومی سازی از نکاتی است که باید به آن‌ها توجه جدی شود تا در روند پوشش بیمه‌ای دچار چالش نشویم.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی از تعیین تکلیف بدهی دولت به صندوق در اواخر شهریور ماه و مساعدت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی از صندوق از طریق اندیشیدن تمهیدات لازم برای تامین منابع به عنوان دو رویداد مهم و اثر گذار در صندوق بیمه کشاورزی نام برد.

سید ابوالفضل جوادیان با اشاره به اینکه متوسط سهم حق بیمه کشاورزان نباید از ۲۵ درصد بیشتر باشد، افزود: جهت گیری برنامه در سال جاری معطوف به تعریف تعرفه با سطح، پلکانی کردن تعرفه‌ها، تعریف شرایط احراز برای مناطق مختلف و استان‌ها و استفاده از نظام بیمه‌ای به عنوان ابزاری برای توسعه بخش کشاورزی خواهد بود.

در پایان جلسه عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی و همراهان به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان در جلسه به ویژه اعضای تشکل‌ها پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز