خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی؛

راه کار‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص خسارت عشایر ناشی از خشکسالی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۵۲

در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرعشایر، بانک کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام استان، مسئول سازمان بسیج عشایری و… در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اقدامات انجام شده در خصوص بحران خسارت ناشی از خشکسالی عشایر بررسی شد.

در این جلسه از سوی مسئول سازمان بسیج عشایر و روسای شوراهای عشایری به موضوعاتی از جمله اتفاقات جامعه عشایری استان بر اثر خشکسالی، تامین علوفه و نیاز آن به نحوه صدور ضمانت نامه بانکی، مشکل معوقات عشایر و محل دریافت ضمانت نامه، خرید دام با قیمت مناسب، باز سازی چشمه سار‌ها در بعضی از مناطق ییلاقی، تمدید ضمانت نامه، آبرسانی و استفاده از کمک‌های بلا عوض دولتی اشاره کردند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا چراغی، معاون اعتبارات بانک کشاورزی استان، از تسهیل در صدور ضمانت نامه بانکی برای خرید جو خبر دارد و گفت: در طول یک هشت روز جاری حدود ۴۰ ضمانت نامه به ویژه در شهرستان مهدیشهر صادر شده است.

وی همچنین از امکان تمدید وام‌های دریافتی افراد خسارت دیده با پرداخت سود منهای وام‌های طرح توسعه و مضاربه خبر داد.

حسن حاجی ابراهیمی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان از اقدام برای تمدید حداقل سه ماهه ضمانت نامه‌های خرید علوفه و خرید دام در قبال تحویل جو خبر داد و گفت: برای راحتی و سهولت دریافت علوفه(جو) از شرکت با قبول اسناد مالکیت معتبر در ۸ مرکز شهرستان شرکت آمادگی تحویل جو بدون صدور ضمانت نامه را دارد.

حشمت الله جدیدی مدیر امور عشایر گزارشی از اقدامات انجام شده در تامین آب، علوفه، باز سازی چشمه‌ها و… ارائه کرد و افزود: به لحاظ اهمیت موضوع در سال جاری مدیریت عشایر استان بیش از اعتبارات تخصیصی، تعهد کاری ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در سال جاری و با عنایت به بحثخشکسالی و خسارت وارد شده به عشایر استان به دنبال هر راه حلی از درون استان و مرکز برای حل مشکل بوده‌ایم و این روحیه همدلی و پیگیری موضوع در همه مسئولان بخش کشاورزی و استان وجود داشته است.

سید مجید موسوی گفت: به لحاظ نیاز دام عشایر به سبوس با تعامل و هماهنگی بین سازمان و شرکت غله و از طریق کارخانجات آرد استان موضوع پیگیری و اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: به توجه به تخصیص مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به عاملیت بانک کشاورزی در نظر است بر اساس شاخص‌های ویژه عشایر توزیع شهرستان آن انجام شود.

در این جلسه بعد از بحثو تبادل نظر تصمیمات لازم در خصوص: مجوز اخذ ضمانت نامه و افزایش سقف آن تا ۳۰۰ میلیون ریال، نوع اسناد مالکیت، نحوه تمدید وام افراد خسارت دیده، تمدیدضمانت نامه خرید جو، ابلاغ قرارداد اصلاحی از طریق مدیریت بانک کشاورزی استان به شعب، تامین سبوس، توزیع تسهیلات ۹۰ میلیاردی تخصیصی به استان و تامین سوخت شرکت‌های تعاونی عشایری اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز