خبرگزاری کار ایران

نویسنده دامغانی برگزیده جایزه جلال آل احمد معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۳۵

«آه با شین» اثرمحمدکاظم مزینانی و «ملکان عذاب» اثر ابوتراب خسروی به طور مشترک بعنوان برگزیدگان هفتمین دوره جایزه جلال آل احمد معرفی شدند.

در بخش رمان و داستان بلند محمدکاظم مزینانی با رمان «آه با شین» و ابوتراب خسروی با رمان «ملکان عذاب» برگزیده شدند و جایزه ۱۱۰ سکه ای این بخش به صورت مشترک(هر اثر ۵۵ سکه) به این دو نویسنده اهدا شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان، رمان «آه با شین» هم به نوعی تکمله ای بر رمان قبلی مزینانی یعنی «شاه بی شین» محسوب می شود.

این رمان در سال ۹۲ و از سوی نشر سوره مهر روانه بازار شد.

محمدکاظم مزینانی متولد ۱۳۴۲ اهل شهرستان دامغان و کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی است و در کارنامه او به غیر از ادبیات کودکان و داستان های کوتاه رمان نیز وجود دارد.

وی داور جشنواره ادبیات داستانی بسیج، مسئول شورای شعر مجله کیهان بچه ها و داور جشنواره شهید حبیب غنی پور بوده است و " پاییز در قطار "، " رازهای زندگی یک کلاغ "، " نیلوفر چه می خواست؟ "، " تنها انار خندید "، " کلاغ های کاغذی "، " سوار سوم "، " داستان ناتمام "، " پسری که تنها بود " و " دوازده آیه " برخی از دیگر آثار اوست.

وی داستان های شاهنامه فردوسی و قصه های کلیله و دمنه را برای نوجوانان بازنویسی کرده است.
مجموعه داستان کودکان و نوجوانان شامل افسانه های قدیمی کشور آفریقا برای سنین نوجوانان از جمله کارهای اوست و تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان برد.
وی در حوزه کودک و نوجوان چندین اثر دارد که می توان آنها را به داستان و شعر نوجوان و کودک تقسیم کرد، کتاب «پائیز در قطار» او در سال ۱۳۸۵ توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک و نوجوان را به دست بیاورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز