خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته پژوهش؛

ارائه برنامه‌های متنوع برای کودکان از سوی اداره کل میراثفرهنگی استان سمنان

کد خبر : ۲۳۱۸۹۴

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در این استان خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها در کم کردن فاصله بین کودکان و نوجوانان و میراثفرهنگی موثر است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت نهادینه شده امر پژوهش در جامعه و آشنایی و آموزش به کودکان و سایر اقشار جامعه در زمینه حفظ و احیای میراثفرهنگی، این اداره کل برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی افزود: بر این اساس، بازدید از کارگاه مرمت سفال با هدف آشنایی کودکان با نحوه مرمت سفال در محل موزه حضرت(پهنه) سمنان از جمله این برنامه هاست.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش میراثفرهنگی به کودکان و نوجوانان، افزود: بازدید از مسجد امام و تکمیل جورچین این مسجد و بازدید از کارگاه مرمت نقاشی محراب مسجد امام از دیگر برنامه هاست.
بحرالعلومی گفت: کودکان در این کارگاه با نحوه مرمت نقاشی دیواری و تاریخچه مسجد امام آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تهیه جورجین از ضلع شرقی مسجد امام سمنان به وسیله قطعات بزرگ چوبی گفت: با توجه به مرمت این بخش از مسجد، کودکان با تکمیل این جورچین با تاریخچه مسجد و نحوه مرمت آثار تاریخی آشنا می‌شوند.

وی گفت: این اداره کل در نظر دارد با برپایی ایستگاه‌های جورچین معماری ایرانی در سایر مناسبت‌ها، کودکان را با آثار تاریخی و مرمت آثار در استان آشنا کند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی در بلوار شریف واقفی و بازدید از کارگاه یکی از هنرمندان صنایع دستی مطرح استان سمنان را از جمله برنامه‌های هفته پژوهش ویژه گروه سنی نوجوانان اعلام کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: علاقمندان به میراثفرهنگی استان می‌توانند در هفته پژوهش با مراجعه به خانه تدین سمنان از کارگاه‌های فعال نمدمالی و صنایع دستی و پوسترهای تهیه شده از آثار کمال الملک متعلق به موزه ملک بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز