خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مناطق نمونه و زیرساختهای گردشگری سازمان میراثفرهنگی:

۲۰۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور سرمایه گذار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۴۲

۲۰۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور سرمایه گذار دارد و در صدد فعال کردن این مناطق هستیم.

مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه کارگروه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری در دولت قبل تصویب شده که تنها ۲۰۰ منطقه از این تعداد سرمایه گذار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، جلال تاجیک گفت: ۱۰۴ منطقه از این تعداد در حال احداثیا بهره برداری است که ۲۴ منطقه از آن به بهره برداری کامل رسیده و در حال خدمات رسانی به گردشگران است.

وی پروژه مناطق نمونه گردشگری را در مجموع ناموفق توصیف کرد و افزود: بسیاری از این مناطق در دولت نهم و دهم بدون بررسی‌های کار‌شناسی و در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی و… تصویب شده‌اند.

تاجیک با بیان اینکه سازمان میراثفرهنگی در صدد ساماندهی مناطق نمونه گردشگری در کشور است، گفت: در نظر است مناطق مناسب تثبیت و مناطقی که دارای مشکلات از جمله واقع شدن در مناطق چهارگانه و بدون قابلیت جذب سرمایه گذار هستند حذف شوند.

وی منطقه نمونه گردشگری دستجرد قم، منطقه نمونه چهاردره در تنکابن و مناطقه نمونه گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه را از موفقی‌ترین مناطق نمونه گردشگری در کشور عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز