خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان سمنان خبر داد:

مرمت آسیاب تاریخی طاووس سمنان در دست اجراست

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۳۱

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از پیشرفت ۳۰ درصدی مرمت آسیاب تاریخی طاووس در سمنان خبر داد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: کار مرمت این بنای ارزشمند از آذر ماه امسال آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مصطفی یغمائیان گفت: با توجه به واقع شدن این آسیاب در یکی از معابر اصلی شهر سمنان، مرمت آن می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری سمنان داشته باشد.

یغمائیان با بیان اینکه این بنا توسط مالکین رها شده و در حال تخریب بود، افزود: این اداره کل با استفاده از اعتبارات استانی، عملیات مرمت اضطراری و استحکام بخشی اثر را آغاز کرده است.

وی گفت: پاکسازی محوطه داخلی و خارجی بنا از زباله و نخاله‌های ساختمانی، پی‌بندی و استحکام‌بخشی پی‌های آسیب دیده، بازسازی طاق‌های فروریخته سقف، مرمت ورودی و دیواره و عمارت‌روی ورودی، مرمت موضعی ایزوله قسمت‌هایی از بام‌های فروریخته و ساخت درهای حفاظتی از جمله اقدامات انجام شده برای مرمت این اثر تاریخی است.

وی افزود: ادامه مرمت و احیای کامل این بنای تاریخی تا مرحله احیاء نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و مشارکت مالکین موقوفه است.

سرپرست معاونت میراثفرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اعلام رضایت مالکین واحدهای مسکونی اطراف آسیاب طاووس از احیای این اثر و حفظ هویت فرهنگی مردم سمنان از جمله دستاوردهای ارزشمند مرمت این اثر تاریخی است.

آسیاب تاریخی طاووس یکی از آثار تاریخی ارزشمند شهر سمنان با قدمت قاجاریه است که به شماره ۲۵۶۶ در مورخ ۵/۱۱ / ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز