خبرگزاری کار ایران

نخستین دوره مسابقات کشوری رادیو تلسکوپ در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۷۸

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری رادیو تلسکوپ از ۱۹ تا ۲۱ اسفند سال جاری خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر افزود: برای اولین بار در سطح ملی و حتی بین المللی است که از رادیو تلسکوپ ها مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان؛ مسعود نصیری با بیان اینکه علاوه بر برگزاری این مسابقه نمایشگاهی نیز با حضور فعالان نجوم کشور در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری همایشی با محوریت دستاوردهای شاخه نجوم رادیویی هم از دیگر برنامه‌های مرتبط با این مسابقه است.

مشاور علمی این دوره از مسابقات در خصوص نحوه برگزاری این رقابتها گفت: این مسابقات بر اساس امواج رادیویی است.

مشاور علمی مسابقات رادیو تلسکوپ خاطر نشان کرد: به منظور تقویت کیفی این نوع اطلاعات و اعتلا بخشیدن به گروههای علمی فعال در این عرصه، در این مسابقات تیمهای شرکت کننده دستگاه گیرنده این امواج رادیویی در باندvlf را طراحی و بسته به تکنیکهای علمی خود نویزهای اضافی محیط را فیلتر می‌نمایند تا در رقابتی، تواناییهای خود را محک زنند.

علاقه مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات و نحوه طراحی تا ۲۵ بهمن فرصت دارند به سایت http: / / rt - competitions. com مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز