خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۷ گردان؛

رزمایش رهروان شهدا، عاشقان رسول الله برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۱۳

در استان سمنان نیز بر اساس طرح‌هایی که برنامه‌ریزی‌های آن از قبل صورت گرفت، این رزمایش به مدت ۲ روز در تاریخ ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت غیر متمرکز در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: رزمایش رهروان شهدا، عاشقان رسول الله با حضور ۷ هزار بسیجی سازمان یافته در قالب ۲۷ گردان به مدت دو روز در استان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ اسحاق هراسانیان در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: همه ساله سازمان بسیج در راستای ارتقاء آمادگی و توان لازم جهت دفاع و حفاظت از میهن اسلامی رزمایش‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اظهار کرد: در استان سمنان نیز بر اساس طرح‌هایی که برنامه‌ریزی‌های آن از قبل صورت گرفت، این رزمایش به مدت ۲ روز در تاریخ ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت غیر متمرکز در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ هراسانیان با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان‌های دامغان و مهدی شهر یادآور شد: به دلیل تداخل زمان رزمایش با اجلاسیه در این دو شهرستان برنامه رزمایش در روزهای ۷ و ۸ اسفند برگزار خواهد شد.

فرمانده قرار گاه رزمایش رهروان شهدا، عاشقان رسول الله در تشریح برنامه‌های این رزمایش عنوان کرد: در قرارگاه مرکزی طرح انجام این رزمایش مصوب شده و بر اساس آن تاکتیک‌های مختلف طراحی شده است.

هراسانیان با اشاره به موقعیت استراتژیک استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان سمنان از نظر جغرافیایی از سمت شمال به جنگل و از جنوب به کویر متصل هستیم و همچنین با توجه به نزدیکی با پایتخت تدابیر خاصی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: در روز اول این رزمایش گردان‌های عملیاتی فراخوانده شده و آموزش‌های متناسب با هر گردان ارائه خواهد شد و گردان‌ها با محیط عملیاتی خود آشنا خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان در تشریخ برنامه‌های روز دوم رزمایش اظهار داشت: در روز دوم این رزمایش صبحگاه عمومی در اردوگاه‌های قدس با حضور ۱۲ هزار نفر در قالب ۳۸ گردان برگزار خواهد شد و پس از برنامه صبحگاه عملیات تاخیری، هلی بورن و ضد هلی بورن، مقابله با ناآرامی‌ها، کنترل معابر مواصلاتی، امداد ونجات و مقابله با حوادثو سوانح انجام خواهد شد.

هراسانیان گفت: برنامه‌های ذکر شده با توجه به شرایط جغرافیایی متناسب با هر شهرستان انجام خواهد شد و در رزمایش امسال برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده تا باتوجه به شرایط هر شهرستان آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: این رزمایش با رمز " لبیک یا محمد یا رسول الله(ص) " اجرا خواهد شد و در این برنامه از توان هوایی سپاه در خصوص هلی بورن استفاده خواهد شد و همچنین پهبادها و هلی کوپتر ها به پرواز درخواهد امد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز