خبرگزاری کار ایران

دکتر ظریف:

مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد

کد خبر : ۱۰۷۲۳۱

خلع سلاح شیمیایی باید جامع باشد چرا که دستیابی عوامل افراطی به اینگونه سلاحها برای منطقه و جهان خطرناک است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خلع سلاح شیمیایی باید جامع باشد چرا که دستیابی عوامل افراطی به اینگونه سلاحها برای منطقه و جهان خطرناک است.

به گزارش ایلنا، دکتر ظریف در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در دیدار وزیر امور خارجه بلغارستان با اشاره به روابط دو کشور، آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاریهای فرهنگی و ورزشی و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام داشت.

وی در ارتباط با مسئله سوریه با تاکید بر ضرورت ترغیب به انجام مذاکرات سیاسی، تاکید کرد که این مسئله راه حل نظامی ندارد.

دکتر ظریف با اشاره به اینکه ایران بعنوان قربانی سلاح شیمیایی کاربرد این سلاح در هر جا و توسط هر کس را محکوم می‌کند، افزود: خلع سلاح شیمیایی باید جامع باشد چرا که دستیابی عوامل افراطی به اینگونه سلاحها برای منطقه و جهان خطرناک است.

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط سنتی خوب تهران – صوفیا، ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد گسترش بیشتر روابط دو کشور باشیم.

وی با تشریح مواضع کشورش در خصوص بحران سوریه، به تلاش در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد.

وزیر خارجه بلغارستان همچنین از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و تقویت همکاریها و تبادلات فرهنگی و ورزشی فیمابین استقبال کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز