خبرگزاری کار ایران

کاترین اشتون:

مذاکرات هسته‌ای ایران در بهترین فضای ممکن برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۱۵

باید تمایل و حسن نیت خود را برای نشستن پشت میز مذاکره نشان دهیم و از طرف مقابل نیز همین انتظار را داشته باشیم.

«کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که خواستار آن است که مذاکرات هسته‌ای ایران که برای ۱۵ و ۱۶ ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است، در «بهترین فضای ممکن» برگزار شود.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اشتون در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا کنگره آمریکا و سایر نهاد‌ها باید اقدام به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران کنند یا خیر گفت: «در جایگاهی نیستم که برای کنگره تعیین تکلیف کنم. خواستار آن هستیم که مذاکرات ماه اکتبر ژنو در بهترین فضای ممکن برگزار شود.»
وی ادامه داد: «این مساله به معنای آن است که باید تمایل و حسن نیت خود را برای نشستن پشت میز مذاکره نشان دهیم و از طرف مقابل نیز همین انتظار را داشته باشیم.»
اشتون گفت که ممکن است در پایان این دو روز مذاکرات پیشرفتی حاصل نشود ولی احتمال پیشرفت نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: «دلیل اعمال فشار جمع کردن افراد دور میز مذاکره به منظور تلاش برای دستیابی به پیشرفت است.»
اشتون تاکید کرد: «قانون‌گذاران اینجا یا افرادی که در آمریکا بر روند مذکرات کنترل دارند(وزیر خارجه آمریکا و تیم وی) باید بررسی کنند که چگونه می‌توان به بهترین فضای ممکن دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز