خبرگزاری کار ایران

دعوت ظریف از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای سفر به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۲۶

در یک فضای مناسب، ایران و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌توانند با هم در موضوعات مختلف گفتگو و همکاری کرده و کارهای زیادی انجام دهند.

وزیر خارجه در دیدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: در یک فضای مناسب، ایران و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌توانند با هم در موضوعات مختلف گفتگو و همکاری کرده و کارهای زیادی انجام دهند.

به گزارش ایلنا، ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

​در این دیدار ظریف با اشاره به روند مردم سالاری در ایران و استمرار روندهای سیاسی در کشورمان در ۳۴ سال گذشته از طریق برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی از طریق مشارکت و آراء مردم، بر ضرورت تغییر روند نگرش به موضوع حقوق بشر از یک فضای سیاسی شده و ابزار سیاسی به هویت و روند واقعی آن تاکید کرد.

​وی افزود: در یک فضای مناسب، ایران و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌توانند با هم در موضوعات مختلف گفتگو و همکاری کرده و کارهای زیادی انجام دهند.

​خانم پیلای نیز با استقبال از فضای جدید در ایران، بر علاقمندی کمیسیاریا برای تعامل و همکاری بیشتر با ایران تاکید کرد.

در این دیدار موضوع همکاریهای فنی دو طرف از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی مورد توجه قرار گرفت.

​همچنین ظریف دعوت از خانم پیلایبرای سفر به ایران را تکرار کرد که با استقبال وی مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز