خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

اگر لازم باشد اسرائیل به تنهایی با برنامه هسته‌ای ایران مقابله می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۲

نتانیاهو که از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید ایران و احتمال حل و فصل مساله هسته‌ای ایران به شدت نگران شده است، از کشورهای غربی خواست در برابر ایران نرمش نشان ندهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که اگر لازم باشد، این رژیم به تنهایی با این فعالیت‌ها مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، نتانیاهو که از روی کار آمدن «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری جدید ایران و احتمال حل و فصل مساله هسته‌ای ایران به شدت نگران شده است، از کشورهای غربی خواست در برابر ایران نرمش نشان ندهند.

نتانیاهو در ادامه سخنان بی‌اساس خود گفت که برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، باید در ابتدا قابلیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در این کشور از بین برود، ذخایر اورانیوم عنی‌شده به خارج منتقل شود، پروژه آب سنگین اراک متوقف شده و زیرساخت‌های هسته‌ای از بین برود.

وی افزود که حتی در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای در حال انجام است، تحریم‌ها علیه ایران باید به قوت خود باقی بماند و حتی گزینه نظامی نیز نباید از روی میز حذف شود.

وی طی سخنانی که نشان‌دهنده نگرانی شدید وی است، مدعی شد که نمی‌توان به سخنان مسالمت‌جویانه روحانی اعتماد کرد زیرا واقعیت چیزی دیگری است.

سخنرانی نتانیاهو بعد از دیدار دوجانبه روز دوشنبه وی با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، نتانیاهو در سخنرانی خود ابتدا به دوستی تاریخی یهودیان و ایرانی ها اشاره کرد، اما بلافاصله مدعی شد که از زمان انقلاب اسلامی در ایران، این کشور با یهودیان دشمنی کرده است.

سخنان نتانیاهو در حالی بیان می‌شود که گفت‌وگوی تلفنی اخیر روحانی و اوباما و احتمال کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، باعثنگرانی شدید مقام‌های رژیم صهیونیستی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز