خبرگزاری کار ایران

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و ۱ + ۵ امروز در ژنو برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۷۸

محور مذاکرات دو روزه ژنو که ایران، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا در آن شرکت دارند، این است که ایران چه گام‌هایی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود برخواهد داشت و در ازای آن، تحریم‌های این کشور چگونه تسهیل خواهد شد.

دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ امروز – سه‌شنبه – در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، محور مذاکرات دو روزه ژنو که ایران، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا در آن شرکت دارند، این است که ایران چه گام‌هایی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود برخواهد داشت و در ازای آن، تحریم‌های این کشور چگونه تسهیل خواهد شد.

همچنین مقام‌های مسکو اعلام کرده‌اند که موضوع ذخایر اورانیم و خروج آن از ایران، در نشست هسته‌ای نمایندگان ایران و گروه ۱ + ۵ مطرح نشده و چنین مساله‌ای به عنوان پیش شرط خارجی در نظر گرفته نخواهد شد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه تاکید کرد که مذاکرات جدید ایران و گروه ۱ + ۵ عمدتا برای تعیین موضع طرفین مذاکره‌کننده بوده و یک روند عادی محسوب می‌شود.

از طرف دیگر، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در آستانه این نشست، تاکید کرده است که پنجره دیپلماسی در برابر ایران باز است.

وزارت خارجه سوئیس نیز با تاکید بر این‌که این کشور همواره از حل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران حمایت کرده است، تاکید کرد که از برگزاری این نشست در ژنو استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز