خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

گزارش احمد شهید فاقد اعتبار است

کد خبر : ۱۱۵۲۱۳

گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب که دستشان به خون مردم بیگناه آلوده است عموما منابع تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند و از این رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را جهت‌دار و دارای انگیزه‌های سیاسی دانست.
به گزارش ایلنا، مرضیه افخم گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای که از افراطی‌گری، خشونت و تروریسم رنج می‌برد، به عنوان محور ثبات منطقه و برپایه مردسالاری دینی و اعتدال مسوولانه با جامعه بین‌المللی تعامل سازنده دارد و نمی‌پذیرد گزارش‌های مغرضانه ملاک قضاوت وضعیت حقوق بشر در ایران قرار گیرد.
وی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران دانسته و آن را به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: همان‌طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم سازوکارانتصاب گزارشگر کاملا سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می‌شود و از این رو گزارش تهیه شده نیزبا انگیزه‌های سیاسی و کاملا غیرمنصفانه به تشریح وضعیت حقوق بشر درایران پرداخته است.
وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب که دستشان به خون مردم بیگناه آلوده است عموما منابع تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند و از این رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.
سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری گزارشگراز برخی رویکرد‌ها و سیاست‌های مغرضانه مانع از درک عمیق و نگاه واقع‌بینانه و بیطرفانه به واقعیات و تحولات مترقی جمهوری اسلامی ایران شده است به طوری‌که مشارکت بالا وکم نظیرمردم در انتخابات مهم ریاست جمهوری درخردادماه سال جاری دراین گزارش نادیده گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز