خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی در دیدار با محمد جواد ظریف تاکید کرد:

اهمیت نقش و جایگاه ایران در حل و فصل مشکلات منطقه

کد خبر : ۱۱۵۶۲۱

اقدامات تروریستی امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند و ایران براساس سیاست اصولی اسلامی و انسانی خود و در راستای کمک به تامین و تثبیت ثبات و امنیت در منطقه نسبت به حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و گفت‌وگوی سوری – سوری اهتمام دارد.

اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه عصر شنبه در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و درباره مسائل مورد علاقه از جمله تحولات منطقه و بحران سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه خوب و تجارب ارزشمند اخضر ابراهیمی در کمک‌ به حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه از جمله در خلال بحران افغانستان با مشارکت و همکاری فعال کشورمان، ابراز امیدواری کرد وی در ماموریت مهم خود برای حل و فصل بحران سوریه نیز موفق باشد.
ظریف هم‌چنین در این دیدار با تاکید بر سیاست و موضع اصولی جمهوری اسلامی در تعهد به حل و فصل مسائل و مشکلات از طریق راهکار سیاسی و مذاکره خاطرنشان کرد: ایران معتقد است که ثبات و امنیت در منطقه با همکاری و تعامل سازنده بین خود کشورهای منطقه تامین و تثبیت می‌شود و جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ابتکار و راه‌حلی برای کمک به حل بحران سوریه با توجه به نقش مردم این کشور حمایت می‌کند و همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به پیشبرد این روند به‌کار خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با اشاره به تبعات خطرناک تداوم هر گونه ناامنی و بی‌ثباتی برای همه کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند و ایران براساس سیاست اصولی اسلامی و انسانی خود و در راستای کمک به تامین و تثبیت ثبات و امنیت در منطقه نسبت به حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و گفت‌وگوی سوری – سوری اهتمام دارد.
اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از سفر منطقه‌ای خود و مذاکرات و رایزنی‌هایش با مقامات کشورهای مختلف برای فراهم کردن زمینه برگزاری اجلاس «ژنو ۲»، بر اهمیت و تاثیر نقش وجایگاه ایران در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه به خصوص بحران سوریه تاکید کرد.
او با اشاره به تلاش برای برگزاری به موقع اجلاس «ژنو ۲» برای حل و فصل مسائل و مشکلات سوریه ضوررت حضور و مشارکت همه کشور‌ها و طرف‌های موثر در روند حل سیاسی این بحران از جمله ایران را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تنها یک راهکار سیاسی با حمایت و همکاری همه طرف‌ها و کشورهای موثر منطقه می‌تواند به این بحران پایان بخشد.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت، همکاری و تعامل سازنده همه طرف‌ها و کشورهای موثر شاهد برگزاری به موقع اجلاس ژنو و کمک به مردم سوریه برای برون رفت از شرایط بغرنج و پیچیده کنونی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز