خبرگزاری کار ایران

معاون اشتون:

ایران لحن جدیدی در مذاکرات هسته‌ای در پیش گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۲۳

مذاکره‌کنندگان ایران بدون شک رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده‌اند ولی هنوز برای این‌که بگوییم ایران سیاست جدیدی در پیش گرفته، زود است.

«پیر ویمونت» معاون «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و غرب گفت که تهران بدون شک لحن جدیدی را در گفت‌وگو‌ها در پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، ویمنونت گفت که دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ که در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ماه اکتبر در وین برگزار شد و نخستین دور مذاکرات بعد از روی کار آمدن دولت جدید ایران محسوب می‌شد، فرصتی برای به آزمون گذاشتن این مساله فراهم کرد که آیا مسیر جدیدی در چارچوب این گفت‌وگو‌ها که تا پیش از آن به دشواری پیش می‌رفت، ایجاد شده است یا خیر.

وی تاکید کرد که مذاکره‌کنندگان ایران بدون شک رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده‌اند ولی هنوز برای این‌که بگوییم ایران سیاست جدیدی در پیش گرفته، زود است.

ویمونت ادامه که برای ارزیابی این روند دیپلماتیک، لازم است گام‌های بعدی در جریان مذاکرات بررسی شود.

وی تاکید کرد که در هر حال نباید از لحن جدید ایران به آسانی گذشت.

بر اساس این گزارش، قرار است دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱ + ۵، طی روزهای هفتم و هشتم ماه نوامبر در ژنو برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز