خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

امکان دستیابی به توافق چند مرحله‌ای با تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۱۳

این احتمال هست که با ایران به توافقی چندمرحله‌ای برسیم، به این ترتیب که ایران در مرحله نخست پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و ما نیز برای تسهیل تحریم‌ها علیه این کشور اقدام کنیم.

هم زمان با برگزاری دور جدید گفت‌و‌گوهای تهران و گروه ۱ + ۵، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از امکان دستیابی به توافق با تهران خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اوباما در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «ان بی‌سی» گفت: «این احتمال هست که با ایران به توافقی چندمرحله‌ای برسیم، به این ترتیب که ایران در مرحله نخست پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و ما نیز برای تسهیل تحریم‌ها علیه این کشور اقدام کنیم.»
وی افزود که اگر ایران در پایبندی به تعهدات خود کوتاهی کند، تحریم‌ها علیه این کشور باید افزایش یابد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که در برابر تعهدات ایران در قبال برنامه هسته‌ای این کشور، تحریم‌ها رابه طور جزئی کاهش خواهیم داد و در صورتی که طی شش ماه مشخص شود آن‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، محدودیت‌ها علیه این کشور از سر گرفته خواهد شد.
اوباما همچنین گفت که مذاکراتی که در ژنو در حال برگزاری است، هدف کاهش تحریم‌ها علیه ایران را دنبال نمی‌کند و هیچ گزینه از جمله گزینه نظامی از روی میز حذف نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز