خبرگزاری کار ایران

ملاقات معاونان وزیران خارجه ایران و فنلاند درباره خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۴

عراقچی هم‌چنین بر جهان‌شمولی معاهدات منع سلاح‌های کشتار جمعی به‌ویژه الحاق بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی به این معاهدات بین‌المللی و برگزاری این کنفرانس در چارچوب سازمان ملل تأکید کرد.

سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با همتای خود لایاوا، معاون وزیر امور خارجه فنلاند به عنوان تسهیل کننده کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات ابتدا لایاوا آخرین تحولات از جمله مشورت‌های انجام شده مربوط به این کنفرانس را ارائه کرد. سپس معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر این که کشورمان در سال ۱۹۷۴ ایده خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی را در چارچوب سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است، افزود: تحقق این ایده یک هدف راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه است و به وضوح مشخص است که تأسیسات هسته‌یی خارج از پادمان رژیم صهیونیستی و ملحق نشدن این رژیم به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌یی(NPT) و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی شامل کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی(CWC) و کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیک(BWC) عامل اصلی تحقق منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی است.

سید عباس عراقچی هم‌چنین بر جهان‌شمولی معاهدات منع سلاح‌های کشتار جمعی به‌ویژه الحاق بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی به این معاهدات بین‌المللی و برگزاری این کنفرانس در چارچوب سازمان ملل تأکید کرد.

بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری NPT در سال ۲۰۱۰، کشورهای عضو این معاهده نسبت به برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی تا پایان سال ۲۰۱۲ به توافق رسیدند. ولی به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی این کنفرانس در تاریخ مقرر برگزار نشد. مشورت‌های لایاوا به عنوان تسهیل کننده این کنفرانس با کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز