خبرگزاری کار ایران

افخم در دیدار با هیات رسانه ای عراق تاکید کرد؛

ضرورت تعامل سازنده بین رسانه‌های کشورهای اسلامی

کد خبر : ۱۲۶۴۵۲

افخم با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی بین تهران – بغداد، ابراز امیدواری کرد این روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و تجاری و نیز فرهنگی و رسانه‌یی توسعه و ارتقاء یابد.

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در دیدار با موید اللامی، رییس هیات مدیره خبرگزاری ملی عراق(نینا) و رییس سندیکای روزنامه‌نگاران این کشور آمادگی کشورمان را برای توسعه و تقویت همکاری‌های رسانه‌یی با عراق اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در این دیدار با اشاره به رویکرد تعامل سازنده و همکاری دولت دکتر روحانی و اولویت سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گسترش و تقویت روابط با همسایگان خود و در راس آن کشور همسایه و مسلمان عراق، بر وجود مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی و علقه‌های دینی بین دو ملت و کشور مسلمان تاکید کرد که ظرفیت گسترده‌ای را برای توسعه و گسترش بین ایران و عراق پدیده آورده است.

او هم‌چنین بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از عراق به عنوان کشوری باثبات، توسعه یافته و یکپارچه با نقشی تاثیرگذار در عرصه منطقه‌یی تاکید کرد و با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی بین تهران – بغداد، ابراز امیدواری کرد این روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و تجاری و نیز فرهنگی و رسانه‌یی توسعه و ارتقاء یابد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این راستا نقش رسانه‌های گروهی و افکار عمومی در تقویت و حمایت از روابط و تعاملات سیاسی بین کشورها را با اهمیت دانست و با اشاره به هجمه رسانه‌یی و تبلیغاتی دشمنان علیه جهان اسلام، ضرورت همکاری و تعامل سازنده بین مجموعه رسانه‌های گروهی کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

موید اللامی، رییس هیات مدیره خبرگزاری ملی عراق(نینا) و رییس سندیکای روزنامه‌نگاران این کشور که بنا به دعوت رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و به همراه شفیق العبیدی، مدیرعامل خبرگزاری ملی عراق به تهران سفر کرده است، با ابراز خرسندی از نخستین سفر کاری خود به تهران و ابراز رضایت از دیدارها و ملاقات‌های خوب و سازنده‌اش در تهران، بر آمادگی رسانه‌های گروهی عراق برای توسعه روابط و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف رسانه‌یی تاکید کرد.

اللامی هم‌چنین با تمجید از روابط خوب بین دو کشور و ملت همسایه و مسلمان، نقش رسانه‌های گروهی را برای تقویت تعاملات مردمی و توسعه و گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه تعاملات رسانه‌یی در سطوح دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی بین رسانه‌های گروهی ایران و عراق از جمله خبرگزاری رسمی دو کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز