خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما خواستار شد:

رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران به آزمون گذاشته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۲۱

دستیابی به توافقی که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل متوقف شود، واقع‌بینانه نیست؛ می‌توان به توافقی دست یافت که بر اساس آن تضمین‌ها و پادمان کافی وجود داشته باشد و جامعه جهانی نیز از ماهیت غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا کند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر خواستار به آزمون گذاشتن رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما با دفاع از توافق ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو، شانس دستیابی به توافق نهایی را ۵۰-۵۰ دانست.

اوباما که در انجمن «سابان» وابسته به موسسه «بروکینگز» صحبت می‌کرد، گفت که با به آزمون گذاشتن رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران، جامعه بین‌الملل طی شش ماه آینده درخواهد یافت که آیا مساله هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل می‌شود یا خیر.

وی افزود که دستیابی به توافقی که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل متوقف شود، واقع‌بینانه نیست؛ می‌توان به توافقی دست یافت که بر اساس آن تضمین‌ها و پادمان کافی وجود داشته باشد و جامعه جهانی نیز از ماهیت غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا کند.

دفاع اوباما از توافق ژنو در حالی صورت می‌گیرد که برخی تندرو‌های آمریکایی و مقام‌های رژیم صهیونیستی از این توافق به دشت انتقاد کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز