خبرگزاری کار ایران

آمادگی مشروط ائتلاف مخالفان سوری برای گفت‌و‌گو با ایران

کد خبر : ۱۲۷۲۶۳

بعید نیست یکی از نتایج نزدیکی ایران و آمریکا و دیدارهای دوجانبه وزرای کشورهای منطقه با وزیر خارجه ایران تدوین راه حلی سیاسی برای بحران سوریه باشد که در کنفرانس ژنو۲ ارائه می‌شود.

ائتلاف مخالفان سوری آمادگی مشروط خود را برای گفت‌و‌گوی مستقیم با ایران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «فایز ساره» مشاور رسانه‌ای و سیاسی «احمد جربا» رئیس ائتلاف مخالفان سوری گفت که بعید نیست یکی از نتایج نزدیکی ایران و آمریکا و دیدارهای دوجانبه وزرای کشورهای منطقه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تدوین راه حلی سیاسی برای بحران سوریه باشد که در کنفرانس ژنو۲ ارائه می‌شود.

ساره از آمادگی ائتلاف مخالفان سوری برای مذاکره مستقیم با ایران پیش از برگزاری نشست ژنو۲ خبر داد.

با وجود این وی مدعی شد که هر گونه مذاکره‌ای با ایران مشروط به توقف حمایت این کشور از نظام حاکم بر سوریه است.

ساره پیش از این نیز گفته بود که ائتلاف مخالفان سوری مایل به مشارکت ایران در ژنو۲ نیست اما در عین حال اگر کشورهای بزرگ حضور ایران را مصلحت بدانند، ائتلاف مخالفتی نمی‌کند.

وی افزود که اگر حضور ایران در این کنفرانس به حل بحران سوریه کمک کند، ائتلاف مخالفان سوری مخالفتی با حضور این کشور ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز