خبرگزاری کار ایران

نشست خبری ظریف با لاوروف: / ۱ /

ظریف: نقش روسیه در توافق هسته‌ای ژنو برجسته بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۵

همکاری‌های ایران و روسیه می تواند به صلح و امنیت بین المللی کمک کند / روابط ایران و روسیه مبتنی بر منافع مشترک و اساسی دو کشور و در جهت ایجاد ثبات در منطقه و کمک به حفظ صلح وامنیت بین‌المللی است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف در نشست خبری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در ابتدای نشست خبری خود با سرگئی لاوروف با اشاره به رابطه تاریخی و خوب میان ایران و روسیه گفت: روابط ایران و روسیه مبتنی بر منافع مشترک و اساسی دو کشور و در جهت ایجاد ثبات در منطقه و کمک به حفظ صلح وامنیت بین المللی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار حسن روحانی و ولادمیر پوتین در بیشکک و مکالمه تلفنی آنها اظهار داشت: معتقد هستم طی این دیدار و مکالمه تلفنی روابط میان دو کشور گسترش یافته است و تماس‌های ما با وزیر امور خارجه و سایر وزرای روسیه گسترش یافته و امیدواریم این گسترش روابط مو جب افزایش روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جهت منافع دو کشور باشد.

ظریف با اشاره به عضویت روسیه در گروه ۱ + ۵ تصریح کرد: نقش روسیه در توافق هسته ای ژنو برجسته بود و من طی گفت‌وگوهای صورت گرفته از آقای لاوروف به دلیل نقش آفرینی های مثبت روسیه تشکر کردم.

وی نقش روسیه را در کاهش فاجعه بین المللی در حمله به سوریه مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: همکاری های ایران و روسیه می تواند به صلح و امنیت بین المللی کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز