خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی اعلام کرد‎؛

حضور وزیر امورخارجه در اجلاس امنیتی مونیخ و اجلاس دائوس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۵۶

عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته دیداری با هلگا اشمیت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی این چند مورد باقی مانده خواهد داشت.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه درباره تاثیرات توافقنامه ژنو در سیاست خارجی ایران گفت: در کنار سفرهای متعدد وزیر امور‌خارجه به کشورهای منطقه، طی هفته‌های آینده هیات‌هایی از چند کشور اروپایی به تهران سفر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی در حاشیه نشست بررسی تاثیرات توافق نامه ژنو در جمع خبرنگاران افزود: به احتمال زیاد از کشورهای لهستان و سوئد هیات‌هایی به ایران سفر خواهند کرد که زمان قطعی آن هنوز مشخص نیست.

معاون وزیر امور‌خارجه اضافه کرد: همچنین دکتر ظریف وزیر امور خارجه نیز در اجلاس امنیتی مونیخ و اجلاس دائوس شرکت خواهد کرد.

تخت روانچی درباره ادامه روند مذاکرات ایران با ۱ + ۵ گفت: یکی دو موضوع باقی مانده که در سطح کار‌شناسی قابل حل نیست و باید در سطح سیاسی بررسی شود که این مسائل، پیچیده و دشوار نیستند و قابل حل هستند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل دکتر عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته دیداری با هلگا اشمیت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی این چند مورد باقی مانده خواهد داشت.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه اظهارامیدواری کرد که این دیدار به موفقیت منجر و مسائل باقی مانده به طور کامل حل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاریخ پیشنهادی ۲۰ ژانویه برای زمان احتمال اجرای توافق نامه گفت: در خصوص زمان قطعی اجرای توافقنامه نیز، در دیدار آقای عراقچی با خانم اشمیت این موضوع بررسی می‌شود و در واقع در این دیدار بر اجرای اولین مرحله برنامه اقدام مشترک تصمیم گیری خواهد شد.

تخت روانچی در پاسخ به سوالی در خصوص قرارگرفتن نام یک شرکت هواپیمایی ایرانی در لیست تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که این نوع حرکات به طور قطع مفید نیست و بر ادامه کار و گفت‌و‌گو‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: ما این موضع خود را هم با طرف آمریکایی و هم در فضای عمومی عرصه بین الملل اعلام کرده‌ایم. به نظر ایران، قراردادن نام افراد و یا شرکت‌های جدید در لیست تحریم‌ها به نامناسب یا تلخ شدن فضا منجر می‌شود که آقای عراقچی در دیدار خود با اشمیت بر این موضوع تاکید خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وقت کشی گروه ۱ + ۵ گفت: دلیل ادامه یافتن روند مذاکرات وقت کشی نیست، بلکه رفع چند مورد باقی مانده برای اجرای توافق نامه است. هیات کار‌شناسی ما و گروه ۱ + ۵ این موضوعات را بررسی می‌کنند تا به توافق نهایی برسند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در خصوص زمان اجرای برنامه مشترک صحبت کرد بنابراین باید منتظر دیدارهای آخر هفته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه در صورتی که این نشست موفقیت آمیز نباشد آیا دیداری در سطح ظریف و اشتون خواهیم داشت؟ توضیح داد: هنوز صحبت در این مورد زود است و نیاز به بررسی نتایج این دیدار‌ها دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز