خبرگزاری کار ایران

آمریکا دعوت کری از ایران برای شرکت در نشست ژنو۲ را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که تا زمانی که ایران بیانیه کنفرانس ژنو۱ را نپذیرد و اقدام‌هایی انجام ندهد که از نظر جامعه جهانی مثبت است، نمی‌تواند در سطح وزیر در کنفرانس بین المللی ژنو۲ شرکت کند.

وزارت خارجه آمریکا دعوت «جان کری» وزیر خارجه این کشور از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخبار منتشر شده درباره دعوت جان کری از ایران برای شرکت در نشست ژنو۲ پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پاریس را تکذیب کرد.

هارف افزود که موضع آمریکا درباره مشارکت ایران در کنفرانس ژنو۲ هرگز تغییر نکرده است.

هارف مدعی شد که تا زمانی که ایران بیانیه کنفرانس ژنو۱ را نپذیرد و اقدام‌هایی انجام ندهد که از نظر جامعه جهانی مثبت است، نمی‌تواند در سطح وزیر در کنفرانس بین المللی ژنو۲ شرکت کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که دیدگاه کری درباره ایفای نقش ایران در کنفرانس ژنو۲ تغییر نکرده است و بی‌تردید وی از ایران دعوت نکرده و فقط گفته است که ایران می تواند در حاشیه کنفرانس نقش مثبت ایفا کند.

هارف همچنین مدعی شد که نمی‌توان سخنان کری را این گونه تفسیر کرد که اگر ایران اقدام‌های خاصی را انجام دهد، برای مشارکت در کنفرانس ژنو۲ دعوت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز