خبرگزاری کار ایران

در دیدار ظریف و نوری المالکی تاکید شد؛

ضرورت مبارزه ریشه‌یی با تروریسم و افراطی‌گری

کد خبر : ۱۳۷۰۳۹

ظریف با تشریح دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بحران سوریه، مشورت و تبادل نظر مستمر دو کشور به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز سیاسی بحران سوریه را مورد تاکید قرار دا

وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب سفر منطقه‌یی خود صبح سه‌شنبه از بیروت وارد بغداد شد و با نوری المالکی، نخست وزیر عراق ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آخرین روند مناسبات تهران – بغداد و تحولات منطقه‌یی از جمله بحران سوریه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ارزیابی مثبت از تحرک جدید در مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد، برخی موضوعات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی حل و فصل شده و زمینه همکاری‌های مشترک بیش از پیش فراهم شود.

او در این دیدار از تلاش و اقدامات دولت عراق در شناسایی و دستگیری عاملان قتل و جنایت علیه متخصصان ایرانی قدردانی کرد و مجازات تروریست‌ها را گام مهم دیگر دولت عراق در این زمینه توصیف کرد.

ظریف با اشاره به مواضع صریح دولت جمهوری اسلامی ایران درباره تروریسم و افراطی‌گری خاطرنشان کرد: ایران و عراق هر دو قربانی تروریسم هستند و امروز منطقه درگیر این معضل ضدانسانی است.

وی با اعلام حمایت مجدد کشورمان از اقدامات ضدتروریستی و ضدافراطی‌گری در عراق گفت: مبارزه با تروریسم به همراه حفظ و تقویت وحدت ملی عراق به ریشه‌کنی این معضل کمک خواهد کرد.

ظریف با تشریح دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بحران سوریه، مشورت و تبادل نظر مستمر دو کشور به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز سیاسی بحران سوریه را مورد تاکید قرار داد و گفت اگر این بحران در منطقه ادامه یابد، این امر نه تنها نهادینه خواهد شد، بلکه دامنه این بحران به فرا‌تر از منطقه نیز گسترش خواهد یافت.

نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار بر اراده دولت عراق برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات و گسترش ابعاد همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید و چشم‌انداز مناسبات را بسیار روشن ارزیابی کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه و به‌ویژه افزایش دامنه تروریسم و افراطی‌گری تصریح کرد، باید تلاش کنیم بحران سوریه مهار شود و نباید این موضوع پیچیده‌تر شود.

او در این دیدار خاطرنشان کر: موضوع تروریسم و افراطی‌گری را باید ریشه‌یی و بنیادی حل کرد و عزم عراق در جهت همکاری در این زمینه است.

دو طرف در این دیدار هم‌چنین پیرامون اجلاس «ژنو ۲» گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز