خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با بشار اسد:

حل بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگوی سیاسی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۴۴

اجلاس ژنو ۲ ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با بشار اسد رییس‌جمهور سوریه آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه به ویژه بحران سوریه را مورد بحثو تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام رییس‌جمهوری اسلامی ایران، به رییس‌جمهور سوریه، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با تشریح روند سیاسی به وجود آمده به دنبال مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵، بر دیدگاه اصولی ایران درباره مبارزه با افراط‌گرایی، خشونت و فتنه‌های مذهبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل بحران سوریه باید بر پایه واقع‌بینی و از طریق گفت‌وگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه‌حل حرکت کرد.

وی افزود: اجلاس ژنو ۲ ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رییس‌جمهور کشورمان و تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی و فتنه مذهبی را تشریح کرد و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز