خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با لاوروف تاکید کرد؛

مبارزه با تروریسم زمینه همکاری های مشترک دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۳

ظریف با تاکید براهمیت تبادل نظرهای مستمر و مشورت کشورهای موثر و ذی نفوذ برای تقویت ثبات و امنیت بین‌المللی، با اشاره به سابقه مشورت‌های دو کشور طی بحران سوریه، نقش روسیه در رویکرد سیاسی به حل بحران سوریه را مورد توجه قرار داد.

وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسکو پیرامون آخرین روند مناسبات دوجانبه تهران – مسکو، تحولات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و کنفرانس ژنو ۲ و برخی موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، ظریف روابط تهران مسکو را بر مبنای ملاحظات راهبردی، تاریخی و اصیل ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو کشور رو به گسترش بوده و دو کشور در سطوح مختلف تماس‌ها و رایزنی‌های مثبتی داشته‌اند.

وی دیدار روسای‌جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای را مبنای تحرک جدید در مناسبات تهران و مسکو خواند و خاطرنشان ساخت فرصت‌های همکاری فراوانی وجود دارد و تهران نقش محور فدراسیون روسیه را در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم می‌داند.

وزیر امورخارجه کشورمان، چالش‌های بین‌المللی و از جمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع تروریسم و افراط گرایی را یکی از زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور بر شمرد.

ظریف با تاکید براهمیت تبادل نظرهای مستمر و مشورت کشورهای موثر و ذی نفوذ برای تقویت ثبات و امنیت بین‌المللی، با اشاره به سابقه مشورت‌های دو کشور طی بحران سوریه، نقش روسیه در رویکرد سیاسی به حل بحران سوریه را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: این نقش و رویکرد در کنفرانس آتی ژنو ۲ نیز آثار مثبتی برای حل و فصل سیاسی این بحران داشته باشد.

سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در این دیدار تبادل نظرهای تهران و مسکو را با اهمیت خواند و با اشاره به مناسبات سیاسی دو جانبه و ظرفیت‌های همکاری در زمینه‌های مختلف را بسیار وسیع ارزیابی کرد.

وزیر خارجه روسیه تلاش تهران و مسکو برای حل مسالمت آمیز بحران‌ها را از نقاط برجسته همکاری‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش‌ها را ادامه دهیم.

وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران سوریه را مهم خواند و گفت: ما نیز مانند جمهوری اسلامی ایران بر اقدام جمعی برای ریشه کنی تروریسم تاکید داریم.

وزرای خارجه ایران و روسیه در این مذاکرات علاوه بر موضوعات روابط دو جانبه و سوریه پیرامون آخرین تحولات افغانستان، عراق و توافق به عمل آمده برای زمان اجرای برنامه اقدام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز